|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är nån som har nån idé om vad som kan vara orsaken till att min bil inte vill starta. Det är en M50 turbo med Halteck E6X och Dis-4. Har kollat tändning med tändlampa och den stämmer. Bra komp på alla cylindrar (10-11bar), samt den får soppa. Den försöker inte ens hoppa igång när man kör på starten. Rpm signalen i Haltechet ligger på 188 rpm. Tycker det som borde va fel nu är soppan, antingen för den för mycket eller för lite. Det luktar ju bensin. Bytte tillbaks till orginal spidarna för att lättare få igång han (ca 200cc) och kört med en öppningstid på allt mellan 2-5ms men ändå inget. Börjar tröttna en aning nu kan man ju säga. Är det nån som har en bra idé om vad jag ska testa med nu? | |
|
I vilken ordning har du lagt tändföljden? _______ //Niklas |
|
| Har lagt ihop cylinder 1 och 6 på ign1, 2 och 5 på ign2, 3 och 4 på ign3. | |
|
Där har du problemet, jag gjorde också den missen. Ign1 ska gå till första cylindern efter motorn har fått synk. Alltså 2&5 ska till ign1, 3&4 till ign2 och 1&6 till ign3. _______ //Niklas |
|
|
Niklas: Jag har fått han att tända till nu och gå några sekunder innan han dör. Så det är till att justera bränslet nu. Kopplade jag om tändföljden så som du sa så misstände han, så det stämde inte på min motor. Kör du med med motronic trigger? |
|
|
Min gjorde samma, när den blev varm då gick den igång en kort stund och sen dog den. Efter jag kopplade om gick den bra men däremot fick jag problem med att den bröt vid ca 2000rpm. Det löstes efter jag monterade ett motstånd till vevgivaren. Jag kör med original givare och Motronic-hjulet. _______ //Niklas |
|
| Ska testa koppla om du som du säger igen då. Men då får man ju ställa om trigger angle igen så 1:ans cyl tänder vid TDC? Eller? | |
|
Triggern ska ligga på ettan i TDC. Tror jag fick den till ca 100grader på min S50. _______ //Niklas |
|
| Ok..tackar. Ska byta till ett annat triggerhjul och testa igen då. Fick byta innan då jag inte kunde få tändningen rätt. Men det va ju inte så konstigt om man hade fel tändföljd. | |
| Nu går den. Tackar så mycket för hjälpen Niklas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.