AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
949

Mätartavlorna lyser inte

Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
När jag helt plötsligt igår såg att mina mätare hade slutat lysa så blev jag inte så glad, ännu mindre glad när det blev mörkt.
Jag kollade först säkringarna med det var inge fel på dom.
Funderar på lite olika orsaker, var ute och går och drog lite högtalarkalbar och sånt bakom mätarhuset igår när jag kopplade in sterion, kan ju blivit någon kortis eller nått?

men vilka kablar är det som gör att mätarna lyser? tänkte så jag kunde mäta upp det..
funderar även om det är så att det blivit något klapp i belysningen i knappen som du ljusterar ljusstyrkan på?
för strömmen går det igenom först eller?
tacksam för alla svar, för just nu undviker jag mörkerkörning
E30 Beemah
har du en e34??? jag har samma problem på min e34... det bara slutade fungera...hittar inte felet, alla säkringar var hela,,,fattar noll

E30 Beemah
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
jopp jag har en e34.
har bytt knappen som justerar ljustyrkan på mätarna, men det var inte felet.
och när jag drar på knappen som stängar av och på ljuset så blinkar dom till.
så förmodligen sitter felet i något glapp i kablarna bakom ljusets av och på knapp, för jag prövade byta av och på knapp också med det hjälpte inte.
ska kolla imorrn lite mer el göra.
E30 Beemah
lyser positionslyset och parkerings ljuset svagare än vanligt???,,, det tycker jag mina gör=( ska tillägga att jag har tysk import och ej har halvjlus automatik

E30 Beemah
ac
15
aceypacey
524 tda -87 e28
525 tdsa -92 e34
tjo ja har samma problem på min 525tdsa -92 , det funkar ej och alla säkringar är hela , =S de e skumt
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
oki, förra ägaren kopplade in automatiskt halvljus på denna bil.
det är skumt fel, ska allt slita och mäta alla kablar tills jag hittar det som är rätt...
men har som bytt knappar och det är inte felet, inte heller fel på säkringarna, men jag ska hitta felet, vore kul om någon hade haft samma problem och löst det som kunde skriva ?

Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
nää jag tycker inte att mina ljus lyser svagare, så det verkar inte vara något fel där alls.
E30 Beemah
f#n jag hittar inte felet,,, vad i helvitte suck nån som vet?

E30 Beemah
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
humm, ingen verkar veta vad det är ? :/
ska allt försöka fixa det ikväll.
skriver om jag hittar felet

mvh johan
E30 Beemah
jag hittade felet på 520:in det var ljusreglaget som brunnit,,,så kolla den först ni som har haft samma otur,,,,

E30 Beemah
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
vilket är just reglaget då?
är det styrknappen på höger sida ?
för isf har jag prövat att byta den redan :(
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
ojsan, menar förstås ljusknappen på vänster sida.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Det är väl det som reglerar ljusstyrkan i instrumentpanelen, ett litet "hjul" till vänster om ratten? Låter som en misstänkt komponent.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
mm, tyvärr har jag bytt och prövat en annan, så det är tyvärr inte felet på min bil :( någon som har ett annat förslag?
kanske bara någon kablel som j*vlas.
E30 Beemah
det kan vara glapp i kontakterna bakom huset med,,,det slocknade igen men jag lödde om alla kontakter och nu lyser det som faan =)

E30 Beemah
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
oki, ska ta lös instrumentpanelen ikväll och mäta och kolla lite ;)
det borde lösas sig =)
tack för hjälpen
mvh johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.