|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har möjligheten att komma över en 320 -03 med M-sport pkt, comf-pkt, titansilver, automat. Den har gått 2.200 mil och är köpt i Danndeyd, givetvis en ägare, en tjej i 40 års åldern. Vad tycker ni är rimligt att betala för en sådan bil.? Tack på förhand. Daniel | |
|
Bilpriser.se säger: Köppris 202 600 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 177 000-189 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Okej, men det stämmer kanske inte med vad dom säljs för, den billigaste i sverige med m-sport är 209´ och den har gått 4700 mil, det dubbla.. eller.. ??? |
|
|
Är det denna du menar: Länk Kolla 2002-2004...så får du se lite varianter på pris, exvis denna: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Jag tror bilpriser.se ligger ganska rätt i sin värdering. | |
|
Min granne sålde så sent som i förra veckan sin topazblå 320Ci -03. Hade rullat 7500mil och var utrustad med komfortpaketet samt pluspaket, sportstolar i halvskinn, xenonljus, 17-tums originalhjul. Han begärde 175kkr och den gick efter två dagars annonsering för strax under 170kkr. Kan du få den för Bilprisers snittvärdering för privatköp känns det som att du gör ett bra köp, dock tvivlar jag på att ägaren släpper den såpass billigt. 2.2kmil samt M-sportpaketet borde locka till sig de mest kräsna spekulanterna med milskräck. |
|
|
Jo, M-paketet är helt klart eftertraktat. Men jag är tveksam till automaten...där gäller det mer att hitta "rätt" köpare, vilket i detta fall kanske är du, lecarousel... :) Sen om bilen gått 2200 mil eller 5200 mil efter 3 år, tror jag inte spelar så stor roll. Ett annat alternativ kan ju vara, om du nu är beredd att lägga 180-200', att hitta en 325-330ci från 2002-2003... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jag får köpa bilen för 185´ kr. Automaten är ett jätte plus som jag ser det, men jag kan förstå att på coupen vill de flesta växla manuellt. Sen kollade jag upp med BMW vad denna skulle vara värd vid inbyte, 175´fick jag i svar. Då borde ju den vara värd 185´??? Hur ser ni på det där med aut.? mvh Daniel |
|
|
Du är alltså inte intresserad av en 325-330? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Jovisst är en 330 att föredra, men då blir det mera mil och om man vill ha en svensksåld, med under 5000 mil och m-sport så blir det en annan peng, tyvärr.. annars självklart är en sådan mer intressant... | |
|
OK. Men 5000 mil är ett ganska "tufft" krav, jag skulle tro att en "normal" 2003a har gått åtminstone 6-7000... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Klart att det inte finns många, men om jag nu köper en som gått 2.200 mil, har den 2 år och 3000 mil så har den bara gått 5.000 när Jag ska sälja den.. Istället för att man köper en bil som gått 7000, då har den gått 10.000 när man ska sälja den.. Sen känns det skönt att det är en tjej som kört den sedan ny. Men om du/ ni hittar nån fin 325, 330 med 4-5´mil så tipsa gärma, om jag köper 320n så blir det på torsdag. |
|
|
Länk ...importerad Länk ...ej M-paket Länk ...ej sportstolar eller M-paket / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.