|
|
|
|---|---|
|
Har ett par kanon frächa Rondell fälgar som jag hade på min 525 innan. Har nu bytt till 18" och funderar nu på att sko mina Rondell med dubbfria vinterdäck. Bredden på däcken som sitter på nu är 235/45-255/40 17. Går det att åka vettigt med samma bredd fast då med vinterdäck. Har sätt annonser med breda vinterdäck. Någon som har någon erfarenhet av detta? Mvh McLarry | |
|
Tar upp en gammal tråd. Går också i planer på att sula om mina sommardäck/fälgar till vinterdäck. Har nu 225/40R18 fram och 255/35R18 bak. Kikade runt lite på vinterdäck till den. Vågar man köra med 255/35 på vintern eller kommer man åka som en "snorlobba" när snön börjar falla? =) Åkte visserligen runt med nästan "slicks" på slitna 245/45R17 bak förra vintern så det kan inte bli sämre med nya fräscha 255:er tycker jag. =) Tack på förhand. |
|
| Jag har kört med dubbade nokian hakka 4 235/45-17 och jag tyckte funkade riktigt bra,inga nackdelar alls förutom inköpspriset kanske =) | |
| Det låter inte speciellt smart att åka med 255 vinterdäck om man vill ha vinterdäcksegenskaper. Skulle hellre sälja fälgarna och köpa andra begagnade med max 225. Men visst går det om utseendet är viktigast. MB:s SL modeller har tex 255 som standard, sommar som vinter. Men de väger nog lite mer också | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.