|
|
|
|---|---|
|
Ska i eftermiddag och titta på en BMW 323Ci från 1999. Den är svensksåld med två ägare och full servicebok. Enligt utsago är den välutrustad, bl a svart skinn, elinställbara sportstolar, ska tydligen ha det mesta som fanns att få då förutom navigator. Vinterhjul medföljer. Bilen är solid röd, vet ej namnet på färgen, finns det möjlighet att det kan vara Imolaröd? Just färgen får mig att tveka lite. Hoppas på att den inte ser för "blekröd" ut. Begärt pris är 109' SEK med prutmån. Kommentarer kring priset och färgen, fanns t ex Imolaröd 1999? | |
|
Denna: Länk ? Kan vara japanröd. Välutrustad? Snarare normalutrustad, saknar t ex taklucka, HK-hifisystem, större fälgar, PDC, automatisk avbländbar backspegel, minnesstolar osv. Priset känns dock bra. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ErikW Det är den bilen du länkar till, visste faktiskt inte att den låg ute på Blocket, såg den i den lokala tidningen igår! Efter att ha sett annonsen och bilden från Blocket så håller jag med dig, den förefaller inte särskilt välutrustad utan väldigt typisk, eller knappt det. Kan nog stämma med Japanröd, det är just det som gör mig skeptisk. Får se hur den ter sig i verkligheten. kan nog hjälpa upp utseendet med ett par snygga BMW 17" fälgar (typ de som sitter standard på nyare med M-paket). Prutmånen verkara vara relativt stor, får se hur det slutar. Färgen blir og det som får avgöra... |
|
|
Kan tycka mig se att det är en ljusare röd... troligen japanröd... Jämför tex. med dessa: Japanröd: Länk Länk Imolaröd: Länk Länk Länk |
|
| Vita blinkers och bättre fälgar skulle nog göra mkt på den bilen | |
|
Ok, känns som att den är i kulören Japanröd. Kan nog vänja mig vid det, såvida det kompletteras med snygga BMW 17" fälgar och vita blinkers. Är det samma japanröda kulör som numera blivit så populär till 1-serien, någon som vet? |
|
|
Vad jag vet fanns inte Japanrot detta år. Färgen är med största sannolikhet Hellrot(314) //Player |
|
|
FÖ. samma färg som min tidigare bil, finns under min profil. //Player |
|
|
Har nyss varit och inspekterat och provkört bilen. Den är i mycket fint skick! Den hade gått 11600 mil (lite för mycket tycker jag) men på den positiva sidan kan nämnas att den hade elstolar med minne, halvskinn och xenon. Vad det gäller färgen så vet jag inte benämningen, dock så är jag övertygad om att ekipaget som sådant blir snyggt med rätt fälgar och vita blinkersglas! Får se om han nappar på mitt bud! |
|
|
om du verkligen vill veta färgbeteckningen så ber du ägaren lyfta på huven och läsa vad som står på vänster stötdämparfäste. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Bilen har några irriterande brister som man kan leva med men som dock stör något. Ett litet pixelfel i displayen till radion, någon som vet om det är dyrt/omfattande att reparera? Fanns vidare ett litet stenskott i vindrutan och så gnisslade vänster bakbroms något (kan bero på att bilen stått sedan i våras). Som sagt, någon som vet vad göra åt ett pixelbortfall? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.