AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.181

dyrt med fjädrar o dämpare, eller?

Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
hejsan! skulle beställa nya dämpare och fjädrar bak till min E36. dom skulle nästan ha 4000:-. det tyckte jag verkade dyrt, eller? vissa säger att de nästan blir billigare med sport paket. ni som har bytt, hur mycket har ni betalat? tacksam för svar.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vart beställde du ifrån?

Har själv beställt Bilstein väghållningssats som sänker 60/35 för 4700 kr. Men dämpare och fjädrar, tycker inte det är så dyrt. Att köpa orginal på BMW skulle aldrig falla mig in, det är definitivt för dyrt tycker jag i alla fall.
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
det var på bmw. var det runt om du köpte? för dom skulle ha 4000 för fjädrar och dämpare bak. jag skulle kunna tänka mig att betala det för runt om men inte bara för bak. jag ska på med ett par 18" fälgar så jag vet inte om det går med sänkningssats?
Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Har själv köpt nya dämpare bak. Fick betala c:a 800/st på mekonomen
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
det kanske räcker med att byta fjädrarna? hur vet man om dämparna är slut?
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan!

Jag bytte runt om fjädrar och dämpare på tjejens E36a 316 för två veckor sedan! Kostade 1986 kr totalt inklusive frakt.!! Köpte med sänkning 50/20.

Köpte utav denna försäljare: Länk

MVH

JIK
Det lät ju billigt ;-) har min bil på byte och montering av öhlinare och det kostar 45´:-
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
Boulejohan! det va billigt! hur länge fick du vänta innan du fick det hemskickat?

/Tomas
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Jag beställde på Söndag eftermiddag och hade grejerna onsdag eftermiddag! Blev förvånad själv!

JIK
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Neos: Ja, det är runt om. Alltså 4 dämpare 4 fjädrar, där fjädrar och dämpare är avstämda för varandra. Surfa in på www.sandtler.se och kika lite så får du se.

Tycker inte du ska köpa sånt på BMW, bättre att köpa kvalitets saker någon annanstans (billigare. Men det är ju upp till dig!
E3
1.828
E36
USA bilar
Bytte dämpare och fjädrar bak för ca 1 månad sen, köpte förstärkta fjädrar (std höjd) med dämparna gick allt på 2350:-, ca 500:- billigare med stdfjädrar
S4
84
S4vbg
325iA -94 coupe
E36: vart köpte du dina fjädrar å dämpare ???
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
nu har jag fått många bra bud.
E36, var köpte du dina dämpare? märke på dom? verkade också väldigt billigt.
paratade med dom på mekonomen och dom rekomenderade inte att man köpte förstärkta fjädrar, dock var de billigare.
E3
1.828
E36
USA bilar
Tycker det var kanonbra med de hårdare fjädrarna! Men de jag köpte var dyrare, inte billigare som du skrev att Mekonomens var?
Köpte gasdämpare (KYB) samt fjädrar där jag numera köper ALLT!
Wennström Racing prata med Janne! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.