|
|
|
|---|---|
|
Tjaba! Har en 328i som ger larm för låg kylarvätska när det passar "henne". Det är inte låg nivå "på riktigt" utan larmet kommer så att säga av sig själv. Det måste vara något fel på givaren tror jag. Kan det vara så? Kan man fixa det lätt? Var sitter sensorn? Tacksam för hjälpsamma svar! | |
|
Tjenna Crille!! Det e nästan garanterat givaren som e paj eller håller på att gå sönder.Jag vet jag har nämligen bytt min fick samma problem som dig!! Den sitter längst ner på kylaren till höger!(sett framifrån bilen)tittar du ner i expansions kärlet så seer du den.. Men var hel utan på. men helt korogerad inuti.bara att slänga ,trillade i bitar när jag skruvade ut den. Hoppas det löser sig ..som käringen sa när hon sket i vasken!! M v h matte /bmwmannen77 |
|
|
Har haft samma problem som "bmwmannen77", givaren larmade trots att nivån var ok. En ny givare kostade inte många spänn på BMW men det är lite bökigt att fylla upp kylsystemet och lufta det när man är klar. Länk |
|
|
Hej! Tack för svaren! Det låter som ett litet lämpligt jobb strax efter påsk, givaren måste införskaffas först. Hoppas att det går bra då arb. ska utföras...man har ju varit med tidigare...:) Annars går bilen som ett troll...nytvättad och fin! |
|
Emil Eriksson |
Givaren kossta de ca130spänn Och var as lätt att byta. Aros Auto skulle ha 500kr ink matreal för jobbet. Bytte i tisdags på min BMW. Emil"örn" |
X. |
Misstänker att givaren i min e lite halvkass också. Om den sitter längst ner i expansionskärlet så borde den inte börja klaga förrän nivån sjunkit ner dit... right? |
Emil Eriksson |
Det sitter nogon pryl som rör sig när vatten nivån kommer ner dit, och ska då varna. men den kärvade på min vet ej hur den fungerar i detalj. Min var full med någonting som såg ut som bruna alger? Det är nog lättare att byta än att göra rent den om det går. Det tyckte jag iallafal. Emil"örn" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.