|
|
|
|---|---|
|
Hej! Försökte idag lossa bultarna till krängningshämmarna och stabilsatorstagen bak. Dessvärre snurrar hela bulten och inte endast muttern som håller stagen. Hur gör jag för att få loss dessa? Det verkar inte finnas något direkt att hålla emot på. | |
Smiley© |
Tja! Ta 16mm blocknycket och håll emot på baksidan, bulten är platt där på 2 ställen så det gäller att passa in nyckeln rätt. /Thomas |
Smiley© |
Hoppsan.... nu såg jag att det antagligen gäller en E39, det jag skrev ovan gäller E34 men det ser förhoppningsvis likadant ut. Lycka till! /Thomas |
|
Storleken på lämplig blocknyckel kan skilja, när jag bytte på min E34 hade man ändrat storlek på originaldelarna. Se till att inte gummidamasken skadas på det nya staget, man måste använda en rätt smal nyckel. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag försökte de där med nyckeln på baksidan för jag såg att den hade två platta kanter men min nykcle va både lite för bred och för lång så jag kom inte åt riktigt plus att damasken låg i vägen. | |
|
Nu har jag fixat de... va inte så svårt men tog lite tid ändå. Man kommer ju inte åt där med spärrhandtaget så de blir två fasta nycklar att köra med och muttern är nån typ av låsmutter så varje varv är segt. Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
hej ravve jag tänkte höra med dej vad kosta att köpa det som du har köpt? krängningshämmarna och stabilsatorstagen?? till bak är det till en e34a mvh john JR |
|
|
Till E34 vet jag inte vad det kostar. Men till E39 gick de på totalt ~5000:- 500:- för stabilisatorstag och lite nya muttrar osv sen 4500 för krängarna. |
|
| Själv sågade jag av bulten när jag böt på min, det gick fortare, men det var lite trångt. | |
|
Håller med Erik G Förstår varför mekaniker kan göra jobb så snabbt med rätt grejer. Vi fick inte loss den ena på min så han tog fram en tigersåg, gick hur lätt som helst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.