AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.421

Köpråd Z3 coupe 2.8

Sida 2 av 2
Hej Mats. Hur får man bort plast biten som högtalaren sitter i.Så man kan fixa till högtalar hålet.Tacksam för svar.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Det är ett ganska omfattande jobb att få bort panelerna. Det har skrivits en del om det på forumet, tror det borde finnas under stereo om du gör en sökning. Vet att andra med mig skrev en del där vid någon tidpunkt kring mängden jobb att få bort plastsjoket. Du måste bla bort med bågarna, förvaringslådor och lossa mittkonsollen i bakkkanten. En dags jobb när jag tog bort och satte dit prylarna. Och då hade jag redan färdiga plastsjok med hål upptagna för 5,25" element. Här har du en länk som beskriver en del av jobbet, det är dock en HK subbas i länken, där jag har ett förvaringsfack. Länk Där ser du att det är en del som ska bort...
Sök och du skall finna:)
Lycka till Mats
Hej Mats tack för svaret.Jag Får se hur jag gör.Jag har bytt högtalare fram och i dörrarna.Tror du det blir bättre med ett slutsteg?Bas i bagaget?I så fall hur stor bas.förresten hur små är högtalarna bakom stolarna?Man kanske bara kunde sätta dit bättre än orginalen.Ha det.
Hej Mats.Kan man få en bra beskrivning hur man tar bort panelerna.På ett lätt sätt så till och med jag fattar.hur stora högtalare kan man ha utan behöva skära upp för mycket. Tacksam för svar.Ha det
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Katzi: Vi fladdrar iväg en hel del från trådens ämne här, vill inte vara otrevlig mot trådstartare eller dig...Gör en sökning på "sök inlägg" på ex. "högtalare" i z3-forumet så hittar du många svar. Eller starta en egen tråd med en konkret fråga.
En bra beskrivning kräver en ganska lång utläggning=tid o plats. För att göra det enkelt: Ta bort allt bakom sätena..!
Jag använde BMWs service CD "TIS" för att ta reda på hur jag skulle riva, rivningen inkluderar tröskel-lister, bältesinfästning, all plast bakom sätena m.m.
Dina funderingar har diskuterats tidigare, så du kommer garanterat att kunna läsa dig till svaren genom den förträffliga sökmotorn.
Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.