|
|
|
|---|---|
ErikJ |
Har en M5 E60 uttagen 13/12 -2005 som nu sak bytas mot en 4wd bil då M5 inte är den optimala bilen att ha i alperna. vet dock inte riktigt vad än då BMW:s X-drive har lite svaga motorer. Har kikat lite på Audi Q7 4,2 allroad 4,2 eller S6 an.. vad är rimligt att få för min nuvarande bil.. Har det mesta utom moccainnertak samt skinn på panel. Är silverstoneblå svart läder mm 500 mil nupris: 980 |
|
M5 E60 med 500 mil kan knappast vara lättsålt via privatannons. Svårbedömt att sätta ett rimligt slutpris eftersom väldigt få finns ute på marknaden. Finns en på BMW i Malmö, knappt 1kmil begärt pris 830kkr, så kanske någonstans mellan 750-800kkr får ses som rimligt. Om jag vore i dina kläder skulle jag försöka anlita någon seriös bilförmedlare, alt. sälja den via BMW eller den handlare där du tänkt inhandla din nya bil. |
|
|
Jag gissar ett pris ut mellan 570-650kkr privat. Bilen är inte lättvärderad därav angivet spann. Om du säljer privat får du nog räkna med att det inte är direkt lättsålt. Tippar att en prislapp på 599kkr är attraktiv. Ju snarare före snön du säljer desto enklare. Vore det min bil skulle jag lämna den till en bilhandlare med bra rykte för försäljning mot provision. I inbyte antar jag att 500-580kkr är ett bud från en handlare. De brukar ligga på 15-20% i marginal för att kunna täcka sina kostnader är min erfarenhet. Kolla på BMW X3 med nya dieseltwinturbon 286hkr 580 NM. Den är skoj. Alternativt en VW Touareg V10 diesel 313Hkr 700NM finns kanske ett par lätt begagnade att få tag på elle hämta en ifrån tyskland. underskattad motor:) Det är inte en lätt bil att byta upp sig ifrån den du ha idag:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.