AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.987

Byte fläktmotstånd E39

_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Jag har en fläkt som blåser *ojämt* och lägger av någon enstaka gång ibland! Jag är väl rätt så säker på att det är fläktmotstånd som börjar strejka...men frågan är hur byter man det?? Har en BMW 523-00??

///BMW 4-ever
Det finns en bra beskrivning om du går in på Gör-det-själv och mekartips.
_m
274
_martin_
Bra..ser lätt ut! Var köper man det..behöver det vara orginal på BMW eller har typ Mekonomen det och vad kostar ett ungefär?

Tack för all hjälp!!

/martin

///BMW 4-ever
Jag köpte fläktmotstånd på en bildemontering. Betalade 400 kr. På BMW kostar det ca. 800 kr.
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Om du har en bild martin som visar exakt det du behöver så kan jag kanske ordna det åt dig för en bra peng...

mvh

BMW - Bil Med Wingar
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
kom ihåg att "motståndet" skiljer sig lite beroende på vilken utrustning du har i bilen... så du inte köper något från någon skrot som inte passar... men å andra sidan, 800SEK på BMW e ju inte farligt... såå

//Martin
_m
274
_martin_
Nä..det är väl inte farligt egentligen! Tror jag åker och handlar ett nytt där.. Är det något speciellt man bör tänka på när man byter det eller är det bara att riva ur *väggen* på passargerar sidan och ta ner det?

//Martin

///BMW 4-ever
Koppla bort batteriet och var uppmärksam på låsblecket i plast som ska tryckas neråt för att få loss fläktmotståndet.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.