|
|
|
|---|---|
| Är bra sugen på nya X3 sd. Det skiljer bara 14 hkr mellan den och X3si, men prisskillnaden är nästan 60.000 kr. Beror det bara på turbon? | |
|
Den nya X3an är trevlig och vem blir inte attraherad av motorn på 286 hkr?:) Däremot har jag fått nog av nybilspriserna och värdetappet. Det byggs lyx och flärd men vart har kvaliteten tagit vägen?? Antagligen förbikörd på Autobahn eller någe? Min X3a har fått ny naviskärm 2ggr (a 20.000kr)samt 2 omgångar nya lyktor(7.5kkr/ styck) på garantin, 4 nya fälgar samt en hel del annat innan den börjar kännas bra. Min uppskattning av kostnaderna för BMWs garantiåtaganden ligger kring 100.000kr. Diesel är helt klart framtidens drivmedel allrahelst som man kör mer än 1000 mil /år. Min X3 2.0d är efter 3.500mil och 18 månader lagom inkörd och värdet är fortfarande i höjd emd nypriset. Däremot all utr som jag lade till får man aldrig betalat för det är en sak som är säker. Nej du Sigarve, vill du ha en riktig läckerbit, importera en Alpina D3 alt en D10 touring där får du valuta för pengarna men det är mina 5 öre. Jag antar att Sds motor jämnställs med en V8, se jmf i 5 serien 535d= g:a 545an i pris. Om du skall köpa ny är mitt råd 3.0 dieseln, bra mycket billigare och motorn är en riktig pärla. Alternativt en 2.0d och en riktig entusiastbil vid sidan av tex en 750/ 850 då talar vi körlek:) Lycka Till! Asken |
|
|
Asken* Jag har knappt haft någe problem med min X3i. Har inte navi. Har dock lämnat in bilen för lite skönhetsfel, lite knirr och knarr här och där som åtgärdats med gott resultat. |
|
|
Sigdarve: vilka knirr och knarr har de åtgärdat? Min har nyligen börjat knirra och knarra. Kan inte riktigt lokalisera det bara.... Asken |
|
|
Först råkade jag ut för ett knäppande ljud, vilket lät att det kom från vindrutan. Man monterade ner fläkten och gjorde något, sedan försvann ljudet (hade läst om problemet på amerikansk sajt). Därefter lät som att inredningen rörde på sig (också känt), när det var varmt och då man körde på kurviga eller böljande vägar. Detta berodde på att listerna var silikonbehandlade. Det andra var ett knäppande ljud som hördes när jag körde över skarpa skarver på vägbanan. Detta berodde på att öglan i dörrlåsen inte satt fast ordentligt. Men just nu är jag riktigt nöjd med bilen! |
|
| hoppas du förstod vad jag skrev, jag skrev som en kratta. | |
|
Asken* En Alpina D3 vore inte helt fel :-) Länk |
|
| Nya X3 3.0sd är megatrevlig, riktigt bra klipp i den maskinen. | |
| prisskillnaden beror på att det är diesel och det är dyrt.. motorn alltså.. däremot så är den helt sjukt fin den motorn.. 3.0si är fin den med men 3.0sd är verkligen en klass för sig | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.