|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en e-36 och mina pedaler går så sjukt trögt. Kört lite andra bilar nu å känner hur pedaler ska vara, nu när jag kör min igen så känns det som jag trycker på en sten när jag kör. testat andra bmw också å dom pedalerna är lätta.. så hur gör jag för att få mina lite smidigare? smörja nånstans antar jag, men hur å var :P tacksam för svar :) heZt katt | |
|
Upp? Ingen som kunde lösa detta? har alla bra pedaler eller xD heZt katt |
|
| Vad exakt menar du med att pedalerna är tröga? Har du dålig bromsverkan, trögtrampad koppling och kärvande gaspedal? Är det alltså alla 3 pedaler som känns tröga? | |
|
Nej det går segt att gasa och bromsa. Men det är inge fel på hur bromsen verkar eller så, bara trögt att trycka ner pedalen :S tror inte de är så mkt fel på kopplingen. så gas och broms. måste trycka så jävla hårt för att få ner den. får ju typ ont i foten :S heZt katt |
|
| Om bromspedalen känns trög, är det förmodligen dags för en större genomgång av bromsarna på alla 4 hjul. Det finns inget mekaniskt i bromssystemet som kan kärva på det viset utan det handlar förmodligen om kärvande bromsok och dåliga bromsbelägg. Alternativt kan det vara nåt fel på ditt bromsservo, men det känns mindre troligt även om det förstås är möjligt. Gaspedalen däremot, tja gasen arbetar via en wire. Den wiren kan du förstås smörja upp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.