|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett baksäte till en touring i beige färg... Jag vill ha sportstolar fram men hittar bara i svart och grå färg... Kan jag färga dessa till beige ? och kommer det att slitas bort till slut? Nån som har erfarenhet eller kunskap kring detta? | |
|
kom ihåg att det är alltid svårare att färga om det från svart eller mörkt skinn till ljust skinn. Det finns sadelmakare som gör sånt men då får man ploca ut säterna ur bilen. MvH Bmw 4-ever |
|
| Så grått borde gå till beige ganska lätt? | |
|
japp det borde det göra. MvH Bmw 4-ever |
|
| Pratade med en kille som hade gjort detta innan och han sa att man smörjde in med någon färg som till slut stelnade och sprack efter ett tag... Ingen som har erfarenhet av detta? | |
|
nej inget sånt skit...Den ska sprayas med speciell färg för just skinn. Man målar skinnet som om man skulle lacka en bil. Det man smörjer in är säkert till för att hålla färgnyansen fräsch speciellt vid lätta skador. Ring och kolla med en sadelmakare så får pris för vade det kostar att färga om skinnet. Kanske kan han sälja färgen till dig så du kan göra det själv. Ring till flera sadelmakare, det kan skilja rätt bra i pris från den ena till den andra. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.