|
|
|
|---|---|
|
Tvättade bilen idag och när allt var klart så låste sig plötsligt centrallåset. Försökte sedan låsa upp dörren men inget fungerade förutom att larmlampan indikerade att larmet var avaktiverat. Provade pasagerardörren med samma resultat. Bakluckan går däremot att låsa upp, men resten av dörrarna följer inte med. Testade sedan "nödöppningen" både på passagerardörren och på förardörren fast resultatet blev detsamma på båda dörrarna, att "låsknoppen" gick upp ca ½cm sen verkade det kugga över på något sätt och knoppen åkte ner igen. Lirkade lite fram och tbx med nyckeln och plötsligt så hoppar låsen upp, för att i nästa sekund åter åka ner och dörrarna låstes igen. Lyckades lite senare med samma fenomen en gång till så tydligen är det inte helt dött. Kommer tyvärr inte in genom skidluckan heller eftersom jag har en liten hemmagjord konstruktion som är skruvad innifrån kupen som täcker hålet. Det enda som fungerar när man vrider på nyckeln är aktivering/avaktivering av larmet. Någon som vet var styrenhet o.dyl sitter? eller som har förslag/ideer?? | |
| Styrningen till c-låset sitter under baksätet, vänster sida. Kolla kablarna som går under mattan till GM och ZKE-modulerna, har hänt att det har slunkit in vatten :-( | |
| tack Sune...ska kolla kablarna. Lät bilen stå en dag så verkade det ha torkat upp...bara att hoppas att det var en engångsföreteelse och tur att det hände när jag satt mig i bilen och inte när den stod inne i tvätten dock. :o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.