AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
712

Vad tror ni om denna E36 318-91?

Länk

Den är lackad i en färg som skiftar, ska vara felfri enligt säljaren.
Någon som tittat på den, ser ni några varningtecken med att den är omlackad?

Verkar vara i fint skick iafall.

/Fredrik
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja du, omlackad betyder ju inte alltid negativt om det är utfört bra. Men att det inte är en orginalkulör drar ner värdet i mina ögon, likaså dem där svettiga m3 backspeglar och lackade lister, ögonlocken ska vi inte ens tala om. Men ägaren tycker ju d snyggt och visst, smaken är som baken men jag skulle pruta pga allt det där.

Den bilen har m40 motorn. Det betyder att om det har slarvats det minsta med servicen under årens gång så tickar den motorn. Även om den är välskött så kan den ticka. Pga felkonstruerad topp.

Felfri? Knappst.. Kanske inget direkt fel, men jag kan lova dig att det finns mer eller mindre småsaker att anmärka på.

Om du frågar mig så skulle jag helt klart satsat på en 318is e36 i orginalskick eller med M-modifierigar. Den bilen har ingen kamrem utan kamkedja! Mycket bättre, dessutom är det en 16 ventilar på 140 hk som sitter i den, ingen raket men roligare än en standard 318i. Har själv ägt en 318i -92 som förstabil, helt okey men byter från en 525:a med 6:a så blir du nog smått deprimerad..

Okey, det är nog kanske lika bra att köpa en is då.
Men den ser ju onekligen fräsh ut på bilderna, synd på motorn dock..

Tack för svaret

/Fredrik
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Fräsch och fräsch, beror på vem du frågar :)

Ja, att köpa en 318is är ett mycket bättre val. Drar lika mkt soppa men är rappare och kräver mindre underhåll. Dessutom finns dem mestadels i coupé utförande vilket ofta är ett + då man är ung och familjelös.
Men om bilen vore rätt i skicket i övrigt, man kan ju alltid ta bort speglar och ögonlock.

Är priset okey då, eller ska man pruta på den?

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.