AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.971

Har jag lurat köparen?

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Hej. Jag sålde för ett tag sen ett par fälgar till en kille. många av er har säkert sett annonsen "Breyton imagine kopior" på powerbörsen. jag hade ute annonsen länge och ville ha 7000. Killen som köpte dom hörde av sig gång på gång men gav ett lägre bud. jag tackade nej och åter nej men till slut tänkte jag att han får väl köpa dom då.. jag har sj aldrig använt dem och de va helt nya förutom att däck varit monterade och de stått i monter..
jag köpte fälgarna av en kille i åland och han gav uppfifterna just att de va breyton imagine kopior.. Samma info skrev jag i min annons och nu hävdar köparen att det inte är breyton kopior utan Koya nånting.. koya tillverkar ju kopior.. det som skiljer riktiga breyton mot mina är att "kanten" är rostfritt på de äkta och aluminium på de jag sålde.. jag anser mig gjort rätt när jag till och med gett tillgång till bild på fälgarna innan köp. känns liksom så fel.. jag skulle inte lura på nån nåt personen inte vill ha. Jag vill verkligen veta vad ni tycker om saken.!!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag anser inte att du lurat honom. Kopior som kopior. Du har ju skrivit att det var just kopior och sådana är väl inte alltid helt trogna originalet.

///BMW - Was sonst!
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Hade varit mycket värre om du sålt kopior och kallat dem original... he he.

_____Vraum!_____
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Hehe,kopior är kopior så du kan ju fråga killen om han INTE visste detta.

BMW e lag
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Fråga killen varför han kan se skillnad mellan falska kopior och äkta kopior?
Mitt tips är att vänligen men bestämt avfärda killen och end of story.

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Eftersom du haft en bild med i annonsen samt du antagligen inte påstått att kanten är i rostfritt, har han inget alls att hämta.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Tja, tänk att han skulle tjata till sig dom iaf.
Falska kopior Asken...?
Tycker nog att han som köpte dom hade tillräckligt med information så han ska behålla dom, att han köpte fälgarna för pengar som han skulle betalat hyran med är hans problem.
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Lurat? Nääää....

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Tack! Ja det verkar ju som jag kan sova me gott samvete då.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Absolut, kopior är just kopior och inte som original.

/Fredrik
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Köparen har ju en viss undersökningsplikt. Bara för att han trodde att kanten skulle vara i rostfritt så har han ju inte blivit blåst om det inte var så. Om jag tror att en bil är utrustad med AC och så är det inte det - inte kan jag lämna tillbaka bilen för det.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ja.. själva grejen är att kanten är inte valsad på alls samma sätt på orginal och mina kopior vilket syns tydligt på bild...

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Du har inte gjort något fel, ignorera människan

/Fredrik
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
köper jag en konjak och får en whiskey skall jag då vara nöjd bara för att de har samma färg.

Och ja anderas lofgren köper jag en bil som skall ha AC och inte har det så skulle jag garanterat lämna tillbaks den.
Han skrev inte att bilen SKA ha ac, utan han TRODDE det.
Man är skyldig att kolla upp saker man köper, så om du bara tror bilen har ac
utan att köparen sagt det är det ju ditt problem.

Idetta fallet är det sagt ändå från början att det var kopior, samt att det framgick på bilderna att dem inte var som original.

Sen är det ju en helt annan sak om han hade sagt det var original.

Så tycker du korak skall läsa lite noggrannare...

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.