|
|
|
|---|---|
|
Idag hände detta för tredje gången: Närmar mig en korsning i normal fart, trycker till bromsen lite hårdare än vanligt och trycker ner kopplingen för att växla ner(långsamt) - då hoppar varvtalet först upp 500 rpm för att sedan "djupdyka" ner mot 500-600 för en sekund... Vad är det som händer? Motorn "bluddrade" litegrann då, återgick sedan till normal gång, inget annat hände... kan det vara luftmassamätaren eller dåligt batteri??? _____Vraum!_____ | |
| Kan vara vacuumservot till bromsen som strular eller liknande, kan även vara vanlig tjuvluft nåon annanstans eller så är det tomgångsregleringen som är lite seg strular. | |
|
Där går vakuumslangar från insuget till bromsservon. Kolla dem så att där inte är någon läcka. |
|
|
Har ett liknande problem med min 316. Trodde oxå först att det var när jag bromsade som vartalet sjönk, men jag har kommit fram till att det är så fort jag låter varvet sjunka ner i botten... Då faller det ner under 500rpm för att sedan bli stabilt. Har hänt att det blivit tjyvstopp nån gån pga detta. Kolla så att det verkligen är när du bromsar bilen beter sig dumt. Om inte så kanske det är samma problem vi har. Vart sitter tomgångsregleringen? |
|
Diva |
På vissa modeller så är detta normalt vet inte om det är så med bmw |
| Vad är det som är normalt? Att bilen dör i korsningar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.