|
|
|
|---|---|
| har hittat en fin z3 1.8 som jag är lite usgen på.. det jag undrar över är om 1.8 liters motorn räcker till?? tycker personligen mer om 2.8 karossen men dit räcker inte pengarna och dem motorn hade ju vart kanon.. | |
|
Köpte en 1.8 i somras och provkörde då även en 1.9 (140 hk) och märkte ingen större skillnad vid normal körning. Det är bra vrid i 1.8:an och motorn har använts även i större och tyngre BMW-modeller. Mjuk motorgång, låg bränsleförbrukning (0,7l/mil) samt billig försäkring (3200 kr) är andra plus. Negativt jämfört med en 6:a är väl förutom sämre kraft, motorljudet och ett lite tamare utseende främst på bakdelen. För min del är 1.8:an dock helt OK och jag är helnöjd med den. //Ulf |
|
|
kollade lite på acc-tider och det var ungefär samma som för e36 32O och den var jag nöjd med när ja körde.. jag menar jag ska ju inte tävla men vill heller inte bli frånkörd av alla.. det är ju en bmw trots allt :D ps: detta blir mitt 3000:de inlägg :D |
|
|
Jag var i samma sits. Hade helt siktet inställt på 2.8 i början, men det svängde när väl ägadekostnaderna började synas i kanten. Blev helt enkelt en sv.såld 1.8! :-) En riktig glidarvagn - och det kommer dessutom alltid fram nån när jag tvättar bilen o frågar om det är "stora motorn i den där". För VÄLDIGT många är det inte skillnad med 1.8 och 2.8 rent utseendemässigt, om man inte är insatt i bilen. Prestandamässigt funkar det alldeles utmärkt att ligga i 140, för att sedan plattamattan. Den rör på sig riktigt bra tycker jag, för o bara ha 115 hk :-) Och som sagt... billiga ägandekostnader dessutom /Nöjd! ______ Joel - Länk |
|
|
Jag har en 1.8 och tycker det räcker. Jag har den när jag åker och köper glass, så jag klarar mej med lilla motorn. Som nån skrev så är det alltid nån som frågar om det är "stora" motorn i, men om man står ut med att titta på deras rostiga volvobilar och säga "Nej, det är en 1.8", så är det helt ok. Niklas |
|
| Fast det är jobbigt att bli frånåkt av den rostiga Volvon ...... | |
|
Nej, jag låter volvon försvinna i ett moln av blårök och står kvar vid glasskiosken med min musfälla... Niklas |
|
| men jag tror att det är mer känsla i z3 1.8 än vilken volvo som hellst nästan.. bilen är ju liten och lätt och så ärden ju öppen oxå..det lär ju kännas att de går fortare än det gör men det är ju känslan som räknas.. dessutom lär den ju vara mycket roligare att köra än vilken volvo som hellst | |
| Musfälla... haha :-) | |
|
Jag måste erkänna att jag aldrig ägt en volvo. Men , skämt åsido, så tycker jag det är bra sprutt i 1.8, och körglädjen är helt fantastisk. Den blir säkert ännu större med en kraftigare spis, smaken är olika, jag bedömde att priset på 1.8 är så pass mycket lägre att det passade mitt leksakskonto. Niklas |
|
| Personligen anser jag att en bil som gör anspråk på att vara sportig också i realiteten SKA vara det. Men det är ju i slutändan en ekonomisk fråga såklart... | |
|
det är klart att det har med ekonomin att göra det går inte att komma ifrån, Z3:n har ju så mycket mer att ge än att bara gasa så mycket som går det är ju framförallt en mycket vacker bil och som en sommarglidarbil är den ju perfekt då ycker jag det är viktigare att kunna köpa en billigare variant och få vara med och njuta än att helt avstå bara för att inte ha råd att köpa värstingmodellen! så visst räcker 1.8 jag var inne på den här linjen från början då jag sökte min bil men jag hade lite andra önskemål ang. inredning och karossfärg då det var mer viktigt för mig och då blev det faktiskt en sexa under huven men det fick jag ta då jag fick det andra. Hälsningar Uffe/bildock |
|
| bildock har du någon bild på din?? visst vore de ttrevligare med nyare bil men som sagt det är ju ekonomin som avgör.. z3 1.8 från 96 97 börjar junästan bli billiga så det är darför jag har fått upp ögat för dem | |
|
hej igen du anger själv ekonomin för denna bil och det är väl det jag vill slå ett slag för, då man från början vet vad man köper och slipper då att ångra sig senare att man köpt "fel" men så blir det ju inte då du från början planerat med en 1.8, Z3;an har nog så mycket att ge dig ändå så du får säkert full valuta även i den enklare 1,8 bara att få äga en Z:3 är väl motiv nog att köpa en och kom ihåg det finns många avundsjuka blickar hur enkel bilen än är den väcker uppmärksamhet ändå så jag tycker du gör helt rätt köp med hjärtat och lycka till och till sist tror jag att en sådan bil har fallit så mycket i pris så du aldrig behöver förlora så mycket om du senare vill sälja mvh uffe/bildock |
|
| är det någon av er som vet hur mycket man kan hitta en z3 1,8 eller 1.9 för i tyskland?? behöver itne vara i tppskick då ja vill meka med den lite.. just nu funderar jag mellan 323 eller 328 av e36 kaross eller en 318 320 e46 eller en z3.. svårt o välja :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.