|
|
|
|---|---|
| Behöver tips o råd, vad är rimligt för en 98 som gått drygt 6000. AC skinn-sportstolar mm (kanske är standard). Hur är utrymmen, komfort, berätta vad ni vet så blir jag glad. | |
Soton |
130.000-135.000 för en svensksåld bil. Det du räknar upp är standardutrustning. Fram sitter du bra. Det är ingen lek att komma in till baksätet :o) Lite tristare materialval i inredningen jämfört med en sedan. Komforten är bra. 323ti är en pärla. Fäller du baksätet så får du in en hel del i bilen. Det är en riktig körmaskin med härligt tung styrning. Jag är ju van med Xenon lysen så jag tycker att halvljuset är lite klent... |
|
Fröllinge Bilimport har en som har rullat drygt 6' för 128', men eftersom det rör sig om en import så är det nog garanterad prutmån på denna vagn. 120' borde den gå att få för. I Tyskland kostar motsvarande vagn under 100'. Annars har BMW Solna en som bara har rullat 4' och svensksåld dessutom, men då ligger också priset lite högre, 169' närmare bestämt. Jag är själv lite inne på "323ti-spåret" men hänger upp mig på andrahandsvärdet. Den kostade ca. 265' med paket 1998 och en Golf GTI kostade samtidigt ca. 190'. Idag så ligger bägge vagnarna kring 140'. Märkligt att BMW'n har fallit så mycket men inte Golfen. Annars så har jag hört att det ska vara en ypperlig bil om man inte är intresserad av senaste tekniken, mycket E30 under skalet. Antispinnsytemet är väl det som har fått stryka mest på foten, ska tydligen inte fungera lika bra som hos övriga 3-serien. I Teknikens Värld nr:4-1998 är en utförlig test av bilen mot Golf GTI. Intressant läsning! /Tomas |
|
| Anledningen till att en 323ti dalar mer är att den jämnförs med icke compacter som är ett till två år äldre. Priset speglar nästan alltid efterfrågan. Compact är säkert en trevlig bil, men kommer alltid att vara ett snäpp lägre än en coupe. Dessutom är tekniken äldre till compacten än coupen, tex bakaxeln. Dock tycker jag att compacten är mkt snygg, framförallt med m-paket. Sen kan man ju falla för gti-charmen som inte finns hos dom dyrare bröderna. | |
| Tack för svaren, men nu är det så att det står att jag fått 3 svar men jag ser bara ett...........händer alltid mig! | |
|
Betalade 137 för min 323ti -98 för två år sedan. Sålde för samma pris förra vintern med nya vinterhjul och bra stereo. Tysk. 5500 mil. halvläder och kryssekerfälj. Ingen extrautrustning förutom velour mattor (stenkorkat!) Trivs du med din nya compact Soton? Tyckte den gamla hade lite bättre motorkaraktär. Mer komfort i den nya, och inte samma klipp på toppen. Fast det är nog mest inbillning. Funderat på chip och sportavgas. Mulle |
|
Soton |
bes51659: Den är trevlig kan jag säga, även om jag kör in den väldigt försiktigt. Gillar den pigga styrningen. Klippet på toppen får jag återkomma till efter inkörningen :o) Ordentligt piggare än min förra 323ci -00 hursomhelst... Kikade i gamla BMW Edition och såg där vart dom fick inspirationen till det mindre vackra strålkastar arrangemanget... Gamla insomnade elbilsprojektet E1... |
| Jag har en mycket trevlig 323iM Coupé till salu annars. En mycket välutrustad 96:a. Cossmossvart metallic. Den har alltså all M-utrustning inkl. chassie. Tycker att coupén är både snyggare och trevligare som bil än compacten, men det är ju min åsikt. | |
|
Men det måste väl ändock skilja lite i prestanda. Compacten väger 1330, vad väger coupén, 1400? Visst är coupén bra mycket snyggare men väger man in en liten udd av det praktiska så slår compacten coupén på fingrarna. Vidare så är det ju lite tråkigt att det verkar gå 10 coupéer på en compact. Jag tycker att både sedanmodellen och coupén snart är lika vanliga som Volvo 740, lite trist. /Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.