|
|
|
|---|---|
|
Ibland när man är ute och kör händer det att laddningen lägger av och laddningslampan tänds. För det mesta lägger även vänster bakljus av ungefär samtidigt, vilket även registreras av check-panelen. Någon som har varit med om nåt liknande eller vet vad det kan bero på? Hade kablaget varit skadat så det kommit mot chassit borde väl säkringen gått, tycker man? | |
| Kanske ska tillägga att bilen är en 635Csi -83. Med eftermonterad halvljusautomatik, om det kan ha någon betydelse? | |
|
Jag skulle nog börja med att byta laddningsregulatorn och kontrollera jordflätan mellan motor och chassi. Pluskabeln till startmotorn med anslutningar samt batteripoler o.s.v. /Anders |
|
|
Tack för tipsen! Laddningsregulatorn är bytt. Dom andra sakerna du nämner har jag iofs inte kollat så noga på, men dom borde inte väl ha så mycket med bakljuset att göra? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan du möjligen ha ett jordfel i baklyktan? Ibland kan tex bara en glappande trasig glödlampa ställa till de mest konstiga problemen. MVH Patrik |
| Glödlampan är utbytt och kontakytorna rengjorda. Möjligtvis skulle det kunna vara glapp eller dålig kontakt i den andra änden av kabeln. Men det är lite svårt att följa kablarna utan kopplingsschema. | |
|
Vad sägs om glappkontakt i tändningslåsets kontaktbleck som levererar styrspänning till generatorn via laddningslampan? /Anders |
|
| Har inte tänkt så på det, faktiskt. Visste inte ens att styrspänningen går via laddningslampan. Hade underlättat med ett kopplingsschema dock. | |
|
Här finns bra och kompletta elscheman. Tyvärr är äldsta årsmodellen -87, men kolla om det verkar stämma ändå. Länk схемы из Mitchell On-Demand. --- Going sideways. |
|
| Tack Spiidfriik, ska kolla om jag hittar nåt vettigt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.