AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.941

Tjutande " Vinande" ljud från fläkten Service priser

Ra
5
Raceball
320 iA Touring -00
Hej !
Jag har ett problem med min fläkt det tjuter eller rättare sagt vinande ljud "på låga varv" är det någon som har något tips hur jag blir av med detta problem eller måste jag lämmna i den !!
Sen har jag även beställt service "inspection 2" det skulle kosta 3550 kr i linköping dom står även för låne bil vet ej om det är ett rimligt pris för en sådan service.

Ra
5
Raceball
320 iA Touring -00
Förlåt jag menade service inspection 1

Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
verkar som ett rimligt pris för inspektion I. 5 - 7000 kr för en vanlig BMW av icke M-modell för inspektion II.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vad gäller ljudet kan det mycket väl vara en rulle som börjar bli dålig. Testa med att spraya på lite 5-56 på rullarna, blir det tyst då så vet du vilken som är dålig. Men ska du ändå lämna in den på en inspektion ska dem ju byta rullarna.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kupéfläkt, motorkylfläkt eller kondensorfläkt?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ra
5
Raceball
320 iA Touring -00
Kupefläkten antar jag för ändra jag hastigheten så försvinner ljudet.

Vet ej om man törs låta bmw titta på problemet till vilken kostnad då !!

Inspektion 1 verkar det så om dom bara byter olja och tittar på en massa punkter. 3550 kr för olja det kan ju byta själv men det är väl stämplen i service boken man betalar för.

min fläkt gnisslar oxå vid låga varv men sen när jag ökar på fläkten så försvinner ljudet......
Tjena, har också ett problem med kupefläkten, den tjuter och viner, speciellt nu när de är kallt ute, men har jag igång bilen ett tag, och den blir varm, så minskar ljudet eller rentav upp hör, skulle tipppa på ett lager är slut. Vars sitter fläktmotorn, och är de jobbigt att byta själv, skulle inte vilja hobby repa med nån smörjning eftersom de mest troligt kommer tillbaks ändå.

Bilen är en 330d-04
"uppar" tråden lite då jag själv är drabbad av detta och är nyfiken på vad som kan göras lite mer specifikt.

Ovanstående felbeskrivning stämmer in exakt på min bil. Inte otroligt irriterande ännu en blir det värre så..

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Precis, mitt problem kvarstår ännu. Glömde rent av bort de till sommarn, då de nästan upphörde, men nu till Vintern har de kommit tillbaks igen, någon måste ju haft liknande problem, har hört nåt om nåt fläktmotstånd som kan va problemet, men de kan väl inte vara så i detta fall, speciellt mitt då kylan har en viss inverkarn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.