|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått köpa en massa Z3M delar nu funderar jag att byta bagageluckan samt bakspoilern på min 2,8, undrar passar det rakt av att byta? Låsanordningen på luckan sitter väl till vänster? Nåt mer som erfordras Mest intressant är bakspoilern då jag tänker montera eisenmann system under vintern. Undrar även var man kan köpa" trä till mittkonsollen till M-konsollen, BMW borde väl ha men finns det nån stylingfirma? Fuskträ? Tackar på förhand för alla tips. Z3 hälsningar Kent. | |
|
Byter du ut hela bakluckan rakt av så ska det inte vara några problem. Bakspoilern passar rakt av, men tänk på att du ju förlorar reservhjulet om du ska ha fyrpipigt Eisenmann-system. Trä till M-mittkonsolen finns åtminstone inte som BMW original, det var endast enfärgad plast som fanns att välja till dem. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
| Tack för dina tips! Synd att det inte finns trä till den annars så snygga konsollen. Jag har fått det tipset om reservhjulet...har man inte fått punka förut så lär det bli då...nej en hop med punkaspray så är det värt det. Då skall jag lämna in spoilern samtidigt som jag lackar allt annat och hoppas att utblåsen passar mot urtagen i spoilern, bakluckan tror jag skippar då låsanordningen blir bökig ändra på. Tack. Mvh Kent. | |
|
Om du väljer att montera M-bakspoilern men inte M-bakluckan så går du miste om plats för regskylten, den sitter ju i bakspoilern på icke-M och på bakluckan på M. Var jag i din sits skulle jag monterat M-bakluckan också, trots lite pyssel med låset. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Mitt tips är att du gör dig det lilla besväret som det är att skära ur stötfångaren för det nya avgassystemet. Jag tycker personligen att det är mycket snyggare med nummerskylten placerad i stötfångaren. Mvh Henrik |
|
| Tack Soda och Masten, har kollat med den "löst" på bilen och måste säga att det är helt klart snyggast med originalluckan och sedan den lilla regskylten, behåller originalspoilern skär ut för nya Eisenmann systemet innan lack. Tack för alla tips! Tänk vad enkelt allt blir då. Mvh Kent. | |
|
så här löste jag min nummerplåt, BMW orginal hållare Länk Länk Länk |
|
|
Hur lyckades du få en liten skylt då. Har försökt i åratal att få en. /Fredrik |
|
|
Satte på skylthållare före regbes Länk Länk |
|
| Jag har en liten skylt bak då enkelt beställa en extra, liten hållare för framspoiler finns att köpa på BMW, detta blir ett vinterjobb tillsammans med frontbytet där jag köpt en M front. Vet ej vad besiktningen säger om den lilla skylten får väl annars sätta dit den stora hållaren då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.