AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.684

mer ljud i en 525a

Sida 2 av 2
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Davve:

Har inte besiktat med det ännu så jag vet inte vad SBP säger. Avgassystem som avgassystem, så länge det inte låter ovanligt mycket och sitter upphängt på ett korrekt sett finns det nog inget att anmärka på.

Flexirören finns för att passa på 2", 2,5" och 3". Det var inte så tight som jag ville ha det men jag har säkrat med två klammern efter varandra vridna ett kvarts varv gentemot varandra för att minimera lekage. Lägg därtill rikligt med monteringspasta. För mig läcker det inte i alla fall.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Tack för infot LexCom.
Idén med flexrör är faktiskt riktigt smart, så mycket enklare än att svetsa ihop en massa böjar. Men det som får mig att inte skrida till verket med en gång var just SBP, jag tänkte att de kanske har något emot att de långa flexrören inte är så stadiga?
Har kollat på Biltemas hemsida nu och såg att de även har kortare böjar med en liten flex på mitten. Fast då måste man ju ha 4st sådana plus raka rör emellan, och då blev det varken särskilt billigt eller smidigt längre. Hmm, får se vad jag gör, men mer ljud ska jag ha utan att det blir vulgärt. Tycker knappt att åttan hörs alls utåt.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Hej hej

Vill göra ett inlägg angående det här med avgassystem som är högst personliga åsikter och ej ska anses som regelverk ;)

Har ju förmånen att kunna ha två bilar av olika modell och användningsområde. Min bruksbil (Bmw 530) vill jag inte ha ett brummande ljud på utan en bil som jag ska njuta av komforten och tystnaden i. Sen har jag min cab som tas ut när jag kör lite mer på fritiden med sportigare avgassystem och med M-paket. Lite av detta är också min syn på de olika bilmodellerna i Bmws modellprogram de "sportigare" (coupeer cabar o dylikt) tycker jag att det är helt ok att förstärka sportigheten med hjälp av tex sportavgassystem. Medan jag istället tycker att 7-serien och 5-serien bör vara lite mer anonyma när det gäller avgasljud.
Sen är jag lite mer konservativ när det kommer till övrig sk "styling" men det är en annan fråga................

"Om det låter för bra för att vara sant så är det så"
Vill du ha "Skönt ljud från motorn ska du Inte borra hål i någon ljuddämpare.Ta och borra några hål på Luftbruken Undertill.Då menar jag inte 2-3hål utan minst 10-15st.Du kommer Inte ångra det.Låter så Gott efteråt.
Rekomenderar det för Er alla som vill ha lite mer och skönare ljud ur Sexan =)

du
80
dulleh
BMW 318iS -93
BMW 525i 24v -92
M528:
Eller så köper man ett öppet sportluftfilter, då slipper man förstöra original luftburken :)

// dulleh
"En Gång BMW, Alltid BMW"
Blir helt annan ljud med hål i burken jämfört med sportfilter.Kostar inte mycket heller att ersätta den ifall man ångrar sig,massor i skroten =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.