|
|
|
|---|---|
|
Min 320ia -94 blir överhettad efter en stunds körning, kylaren är intakt och motorfläkten går som den ska, på tomgång iallafall. Trots motorns överhettning blir dock inte kylarvattnet varmt, den bygger heller inte upp något tryck i slangarna. Kan det tänkas vara termostaten som spökar?? / Chris | |
|
Skruva loss locket till kylaren när motorn är kall. Starta motorn och titta ner i hålet. Gasa till ett par gånger, strålen som du ser ska tillta kraftigt varje gång du gasar. Gör den inte det så är det troligtvis vattenpumpen som är sönder. Byt den + termostaten kostar inte så många kronor. |
|
| Termostaten reglerar ju också fläkten... Så om fläkten går igång vid uppvärmning är det nog något annat, somsagt vattenpumpen är nog mest troligt. | |
| Kolla så att alla bladen finns kvar på din gamla vattenpump så att det inte fattas några, har du otur så har de vandrat iväg och satt sig på olämpliga ställen. | |
| okej! får förresten inte någon varmluft i kupén heller men det antar jag är ett resultat av att kylarvattnet inte blir varmt? | |
| som förgående talare så har pumpen nästan med all säkerhet pajjat. pumpen är ett vanligt fel hos bmw och jag böt förra veckan för mätaren gick mot rött. kör inte så där då toppen är väldigt känslig. byt pump och termostat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.