|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte jag skulle hotta upp min gamal e30 320i inför vintern med lite motor trimmning hur får man mest hk för minst pengar ;) blir det planad topp kam och elfläkt el? kom gärna med idéer el om ni har nått kul o sälja Mvh Mathias Tiaz | |
| 325i Motor. | |
|
jasså är det smidigast alltså? Tiaz |
|
|
jasså är det smidigast alltså och mest ekonomistkt? Tiaz |
|
| Det är nog det biligast sättet, att byta motor till 325 40hk till är inte fy skam.Ska du trimma upp 320 till 170hk på vanligt sätt få du nog räkna med 1000kr per hk. | |
|
men plana toppen kostar ju typp 500kr o el fläkt kanske 1000 och kam 1500?? Tiaz |
|
| Plana toppen ger max 2hk genom att du kan plana så lite, kammen ger 5-10hk beroende vad du sätter dit för kam.Fläkten ger 0 ock intet | |
|
okay om du säger det så.. men du får det bli en sån motor då vad behöver man förutom motorn?! jag antar att växellådan som jag har passar och motorfästen el? Tiaz |
|
| Allting passar rakt av det enda du behöver är 325 styrbox | |
|
okay va nice :D tack så mycket då ska jag göra det återkommer när motorn är på plats det fixar jag själv på ett kick :D Tiaz |
|
| Lycka till. | |
|
tackar :) Tiaz |
|
|
sen som många glömmer är ett billigt trim skaffa glasfiberdelar istället för plåt ca 70kilo lättare blir den med huv,baklucka,taklucka,skärmar i glasfiber dessutom rostar dom ALDRIG vilket är kanon just på en bilmodell som e30 där vikten är låg från början(relativt) så blir det procentuellt stor skillnad när du lättar bilen i prestanda. om du sen vill köra på bana så kapar du många sek tack vare att den vikten är placerad högt som du minskar drastiskt det blir som att köra gocart enligt mig jag har testat mot många motorstarkare bilar som fått kasta in handsken fort som fn i kurvor alt rondeller som typ m5 v8, audi s8, mb 500 etc |
|
|
jag har på min e30 320i, * 2½" system hela vägen och simons sportljudämpare (ca 1000kr) hk2 kanske? * chipp 15hp (1500kr) * trimkam värre ventillyftare o hårdare fjädrar från motornord 15-18hp (beroände på motorns skick, 5300kr) * ett riktigt bra öppet filter (600kr) * 325 själlhus, uppfilat insug (ska enligt säker källa ge 10 häst) pris, olika ja köpte de från skroten. * lättad ca 30-40 kilo ja drar ifrån orginala e30 325, e36 320 sen vet ja inte har inte kört mot nå fler men den e rapp som faan blir glasfiber huv å baklucka nästa sommar från Länk <- de sparar man 22 kilo på bmw: no turbo shit just real power.fast de e ju kul me turbo:D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.