AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.065

H&R cup kit eller Bilstein B10 ?

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hej!

Har kikat en hel del på väghållningssatser till min bil. Jag har hittat H&R Cup-Kit och Bilstein B10 Power kit till väldigt bra pris, bägge två kostar runt 4500 kr.

Har själv ingen erfarenhet av någon av dessa, har dock åkt med polarens bil med bilstein grejer och det funkar finfint! Har för övrigt nyligen satt på powerflex fram/bak och införskaffat 17" gt fälgar. Dock är dämparna trötta efter 21500 mil så de behöver jag nya, fjädrarna var av i början av sommaren så jag köpte FK fjädrar och bytte runt om provisoriskt.

Så, är det någon som har tankar och reflektioner så är det bara skriva! Tror det lutar åt Bilstein hållet för min del men jag vet inte?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jag röstar alla gånger på Bilstein kitet, har ett B12 kit på min bruksis och är helnöjd!

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Okey, har nämligen precis beställt ett sådant, inte ett B12 utan B10. Ska ju bara ha det att åka med gatan så det duger nog alldeles utmärk skulle jag tro.

Ingen som har det på sin bil här inne? Har ju tidigare varit ett väldigt snack om GE:s grejer, som sålde väghållningssatser för 3600 kr till e36 och för ynka 1000 kr mer får man märkegrejer som Bilstein eller H&R. Att detta inte har uppmärksamats tidigare här på forumet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.