AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.039

Pyamas på vinterförvarad 850 i Carport?

Visa användare
153
Baader Meinhof wagen
325 Xi Touring -06
Hej E31-bröder och systrar.
Jag tänkte vinterförvara min 850:a hemma i Carporten i vinter. Den har tak och väggar på två sidor, så den står relativt skyddad från väder och vind.
Jag funderar på att köpa ett kapell att dra över bilen. Men så fick jag höra på en firma att detta inte var någon bra idé, eftersom fukt tränger in underifrån och lägger sig mellan kaross och kapell.
Är det någon som har någon erfarenhet angående detta?
Förra året stod den i Carporten utan kapell och det funkade bra tyckte jag. Skall jag strunta i det där med bilpyamas och göra som förut tycker ni?
pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Tror du gör bäst i att vara utan pyjmsen, hade det ett år på min och den blev väldigt fuktig innuti.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Jag skulle se till att bilen är nyvaxad och skippa kapellet. Har själv en torrboll i kupén, som samlade på sig någon deciliter vatten under förra vintern i kallgarage. Fukt som annars hade hamnat nån annan stans.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Torrboll är även mitt föslag. Jag har alltid en fastspänd i kupen och i skuffen, även på sommaren. Nästan magiskt hur mycket den drar åt sig.

He
347
Hellboy
440i GC -18
Jag hade min i kallgarage med kapell förra vintern, utan några fuktproblem. Om det blir en mild vintern kan jag dock tänka mig att det blir mer fukt.

Rent generellt när man ställer av så rekommenderar ju de kunniga att man öppnar rutorna någon cm just för att ventilera, ovasett temperatur.

Mvh,
Hellboy

S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units.
Visa användare
153
Baader Meinhof wagen
325 Xi Touring -06
Tack för inputs!
Jag kommer nog att skippa kapell. Hade torrbollar i förra året och det funkade bra, så jag tror jag kör samma upplägg i år!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.