|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! Nu har vi kommit till det område där jag är totalt okunnig! Det ända jag vet är att jag är missnöjd med ljudet i bilen och skulle via ENKLA uppgraderingar få lite bättre, tyngre och klarare ljud. Det jag främst funderar på att göra är att byta ut högtalarna i framdörrarna, vad tror ni om denna åtgärd? Är det krångligt, dyrt? Något man klarar att göra själv? Skulle vilja ha tips på vilka högtalare som passar och som är bra samt prisvärda. Jag har en vanlig BMW buisness Stereo som jag har tänkt att fortsätta använda. Vill att allt ska se orginal ut. Kommer jag märka någon skillnad på ljudet genom att bara byta framhögtalarna? jaja, tips på högtalare samt inköpsställen! Tack på förhand! Med vänlig hälsning //Jens Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) | |
gretzky |
Vet ej om det finns nån enkel lösning direkt. Bytte ut mina framhögt, mot amega 5,25" o va tvungen att ta bort lite lite plåt trots att originalhögt mäter 6,5". Finns säkers nån 5,25"-högtalare som inte är lika djup men om det kommer att förbättra ljudet nå märkvärdigt är jag tveksam till. Har själv bytt både stereo, högt och monterat i slutsteg och det gjorde susen. Om du bara vill byta högtalarna så rådfråga en expert på området, så att du får en tillräckligt tunn högtalare som är lättdriven men ändå spelar bra. Lycka till! dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.