|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar problemen komma. Har ägt bilen i endast fem dagar. (BMW 320 -03). Problemen uppstår var och varannan gång. Problem 1. När jag startar bilen så kan varningen för höger framlampa skina, och mycket riktigt så fungerar inte höger parkeringsljus. Men rätt var det är så slocknar varningen och parkeringsljuset fungerar åter. Det är alltid parkeringsljuset som den indikerar för och på höger sida. Problem 2. Instrumentpanelen bakom ratten, (Hastihetsbelysningen och det...) skiner när du startar upp bilen med automatljus. Sedan kan det slockna rätt som det är för att sedan börja skina igen efter några minuters körning. Slår jag om till halvljus när det just har slocknat så skiner det men inte när jag går tillbaka till automatljuset. Vad kan detta bero på? Det verkar som att det är glappt på nåt vis i och med att dessa problem beter sig som de gör? Någon som varit med om något liknande? Tips? Irriterande är det i allafall! | |
|
Har läst lite i instruktionsboken nu angående (Automatisk halvljusstyrning) Där står det; I detta kontaktläge tänds eller släcks halvljuset automatiskt beroende av omgivningens ljus, t ex i tunnlar, vid skymning och vid regn eller snö. Blir ändå inte riktigt klok. Menar dom att med (automatisk halvljusstyrning) så när det är ljust ute så är inga lampor tända fram på bilen förrän det blir mörkt och bilen själv kopplar på halvljus? Som ni hör är jag inte så insatt men är det någon som kan bekräfta eller dementera? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.