|
|
|
|---|---|
|
Om jag monterar en blockvärmare på e39:an kan jag då starta "standluftung" och få värme den vägen? eller värmer den inte vattnet så långt? Mvh Erik | |
|
Standlüftung går mig veterligen bara på ren ventilationsluft och passerar inte värmepaketet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Standluftung fungerar bara ned till en viss temperatur samt som erikw nämner ovan. Däremot kommer det ju att komma varmluft så snart du drar igång bilen mer eller mindre. Mvh Asken |
|
|
Tror du menar restvärme, inte parkeringsventilation. Om du har restvärme på din klimapanel så går denna att aktivera då följande är uppfyllt: 1. Motorn är uppe i driftstemperatur 2. Yttertempen är under plus 12 grader 3. Batteriet har tillräcklig laddning Ytterst tveksamt om blockvärmaren värmer så pass mycket att p.1 gäller. FP |
|
|
Blockvärmare värmer inte så mycket att du kan få värme via vattnet in i kupén. Varför inte satsa på ett grenuttag och en termostatsyrd fläkt i kpén? Då blir det både isfritt och varmt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.