|
|
|
|---|---|
|
Haft min E87a i snart 1 år nu och verkar vindrute torkarna vara kassa. Jag undrar är det skit kvalitet eller normal slitage? Dessutom var rekommenderar ni att man köper nya? Original el annat märke? Min BMW 116i Länk | |
|
Vindrutetorkare är en slitvara, hellst ska man byta torkare några gånger per år. Vintern sliter hårdast på torkarna dock. Vilka torkare du ska välja kan jag inte svara på. Har aldrig använt sådana torkare. |
|
|
Jag tycker originalprylarna håller bra. Ett års livslängd låter alldeles utmärkt tycker jag, det är bättre än man kan begära nästan. Min 120d, uttagen dec -04, har fått nya torkarblad 4 ggr på snart 12.000 mil. Inte är dom farligt dyra heller, har för mig att en sats går på ca 250 kr på BMW. Original rekommenderas utan tvekan, vet inte ens om det finns 'pirat' att få tag på. /// Gunnar E. |
|
|
man kan skaffa bosch från Micro tror jag Min BMW 116i Länk |
|
|
Tycker mina redan börjar bli dåliga, bilen 6 månader gammal och rullat 1400 mil, blir en sats nya BMW org. torkarblad innan vintern. BMW CS #5139 |
|
|
Haft mina nu i 1½ år..hee.. vore kanske tid att byta? =) Dom hoppar mest runt på rutan istället för att torka bort vatten :P // M.v.h. Daniel |
|
|
Körde till BMW idag och köpte nya original för 405 SEK inkl moms Min BMW 116i Länk |
|
| Hann aldrig byta på min 118 men de var helt ok efter 10 månader och 1900 mil. Original är väl att föredra, har inte sett annat heller än. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.