|
|
|
|---|---|
| Skulle vilja veta var reläet till cirkulationspumpen sitter den har nämligen gett upp (tror jag). Tacksam för svar. | |
|
Cirkulation till vad? vad e det för fel symtom? |
|
|
Reläer sitter på flera ställen i bilen. Har bilen t ex eftermonterad bränslevärmare, är det det reläet du söker efter då finns det i värmaren. Vad annars cirkulerar? Vatten- eller oljepumpen? |
|
| Lite otydlig kanske. Problemet är att jag inte får nån värme in i kupèn på tomgång. Vid körning funkar den perfekt. Har läst att det sitter en pump som ska hjälpa vattnet att cirkulera vid tomgång. Tror den sitter vid torpedväggen. Men innan jag byter borde jag ju kolla reläet (bör ju sitta ett nånstans) var det nu sitter. Hoppas ni har nått tips. | |
|
Har du nyligen gjort ingrepp i kylsystemet´? Det kan vara så enkelt (eller svårt?) att det finns kvar luft i systemet. Hade själv sånna här problem, exakt samma som du beskriver, men avhjälpte det med flertalet luftningar enligt konstens alla knep :) |
|
| Nej ingen nyligt ingrepp, men kan ju vara värt att testa ändå. Tack för tipset. | |
| Kolla att du har rätt nivå på kylarvätska. Ska kollas när motorn är kall, finns en markering på expansionskärlet. Är det för lågt så fyll upp med lite glykol och lufta ur bilen lite grann och så om det hjälper. Du ska ha värmen i bilen på max. Finns ett avsnitt under gör-det-själv avdelningen, berör e39 men det är en m52 motor så det gäller väl din bil också i stort sett. | |
| Ingen som vet nåt om reläet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.