|
|
|
|---|---|
|
Har fått tag på en kanon bil som har det mesta jag vill eller önskar mig. Skall kolla på i helgen hade jag tänkt, tänkte fråga er vad man betala för en sådan bil? BMW 330 cab -01 Svensksåld med få ägare (nuvarande ägare känner förra ägaren som var första då). och 4400mil. All utrustning utom Navi och TV. dvs sportskinn stolar med el minne och allt sådant godis.. inkl hardtop! Aldrig vinterkörd, men vinterhjul som är oanvända ingår! han begär 235.000kr är de bra pris att ge för denna eller vad säger ni? Den har visserligen inte de snygga m-sport paketet som kom 02 men ändå. det är m-sport från 01 i alla fall. just de ja, bilens färg är mörkblå metallic samt ljus beige skinnklädsel, hardtop i samma färg så klart. /burner | |
|
Glömde säga att det är automat låda i den. bilen har typ denna utrustning förutom Navi och TVn då. Länk Dvs är inte bilen på annonsen men samma typ av utrustning. /burner |
|
|
hmmm... kan du möjligen först reda ut vad det sitter för sorts m-paket på den bil du e sugen på? jag har svårt o greppa ditt resonemang ovan nämligen... bra o veta pga att detta påverkar värdet på bilen enormt mycket. är det _verkligen_ "all" utrustning utom navi/tv? har den alltså 18" tillvals-alu, inbyggd telefon, pdc, harman/kardon-ljudpaket, fjärrlarm med sensorer, m sportchassie med mera? ssvensksålda bilar brukar som regel inte vara så rikligt utrustade men detta kanske e undantaget som bekräftar regeln? mvh. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Burner!! Om den bilden du ska kolla på kostar eller har begärt pris på 235 000 kr,så hae jag utan att tveka hellre valt den du länkar till..Den har bl a navi/tv..... Finns säkert viss prutmån på den och jag hade bytt ratten på den direkt.. Min bil: Länk Sebbe |
|
|
Rolex: Det stämmer som du säger, den har den utrustningen.. dvs som jag sa.. samma utrustning som denna röda jag länkade till förutom att den har inte den typen av m-paket som den röda ha (vilket jag kommit fram till att de kommit runt 02) så det är 01an m-paket.. och de får duga enligt mig.. då bilen i övrigt verkar otroligt bra. Tycker dock då de nyare sport paketer är lite snyggare men men. Bianca: Visst tänkte först köpa denna röda.. MEN efter samtal med säljaren som var rätt knepig sak minst sagt.. jag skrev exakt varför jag skippade den röda i en annan tråd (kanske inte hörde till den tråden men i alla fall min hardtop tråd där). Länk länkst ner där.. postar samma post efter denna så du även har de samlat här. Kan kort säga att han vägrade går ner i pris mer än 5000kr vilket är skit dåligt tycker jag. /burner |
|
|
Okej här kommer de jag skrev i den andra tråden om denna "röda" cabben: kan medela idag att det blir inte denna röda med röd/svart klädsel [LÄNK] Har haft de jobbigt själv lite att få fram pengar mm men nu har jag fått värsta guld lånet.. då vi känner bank direktören så han ordnade lite bra deals till mig, men 250papp tänkte jag aldrig betala för den där då jag måste lägga ut 20-25000kr för hardtops förberedelse och hardtop (som jag fått pris uppgift på nu) så därav runt 220-230 hade jag tänk mig typ och med tanke på att annonsörer skriver detta: "Prisidé 250000:- eller ge ett bud." och att annonsen har varit ute sedan 14/8 så tänkte jag att de borde gå diskutera ner rätt bra, och de måste jag då jag kan inte åka ner till Kungsbacka utaför Göteborg bara för att diskutera (från Östersund) så ringde igår och han var inte så trevlig om man säger så, han var stenhård.. han kunde max gå ner 5000kr enbart.. och då fick man inte med 18"arna som han hade ett extra par av utöver dem som sitter på bilen. Den är ju import och första gången jag pratade med han (2dagar efter annonsen sattes ut) då var han jätte tervlig mm, och att han hade köpt bilen åt frun som shopping bil mm, men nu visade de sig att han inte själv importerat den utan en seriös firma och när jag frågade milen som han angett i annonsen.. 5000mil och intervallet mellan 5 000 - 5 499 och ville veta exakt då, ja de visste han inte.. var förövrigt inte mycket han visste (eller inte ville säga kanske) du började han fundera hm... -nu blev jag osäker sa han, kanske var förra bilen som jag hade och sålde som hade gått 5000mil sa han sedan bara så där.. så då fick man ju veta direkt att denna kille är en som köper och säljer och har noll koll på bilarna, så då har han säkert importerat in den själv som han sa första gången man ringde då han satt ut annonsen, men tror inte han kände igen att de var jag som ringde igen =) Sedan började han snacka om massa annat om att han behövde större bil då ungarna blivit större och funderade på att köpe en 760!! fan sådan är ju dyr sak de!! och enligt bilderna så ser det inte ut som han bor i något lyxvilla precis.. så de jag vill få fram med detta är att ni som är intresserade av denna bil, passa er och var mycket noga att kolla upp den!! Hade jag bott närmare så hade jag åkt dit och kollat.. kanske inte är så fin som han säger mm man vet ju aldrig. Jag har kollat upp bilen rätt så bra, då farsan jobbar så man kan få fram allt om en bils reg.nummer så att det är fruns shopping bil stämmer nog, då den står i hennes namn i alla fall. Men tyckte bara ni skulle veta detta efter jag pratade med han igår. Har en annan 330 cab på g, dock en 01a och inte de snygga sportpaketet, men den har gått 4000mil och har samma utrsutnign som denna förutom navigator och TV funktion då annars exakt lika.. men denna har hardtop och oanvända vinterhjul etc.. plus priset han begär är dessutom mindre från grunden.. så kommer nog satsa på denna så jag återkommer hur det går med den.! /burner |
|
|
Glömde säga att den har så klart 18"are men är osäker om det är extra fälgar till vinter däcken.. blev lite osäker om han sa vinterdäck eller vinterhjul som var helt oanvända.. men kan ju hoppas på hjul =) /burner |
|
|
burner: m-paketet ser EXAKT likadant ut på såväl 01:or som 02:or... Finns bara en sorts m-paket på cabben och det spelar ingen roll vilken årsmodell det är på bilen. mvh. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Är du hundra säker på det? ser du har M-paket II viklet jag tycker är snyggare. Men är inte hundra på vad denna bil som jag hittat har.. då har bara en bild från sidan och säljaren frågade mig om jag visste.. då han verkar helt okunnig =) men enligt inredning mm så såg de ut som det var m-sport. men svårt att avgöra om det rä m-sport II eller de "vanliga" om detta Länk nu är m-sport det vet jag nu inte men sett flera annonser som säger att det är m-sport och då ser det ut som annonsen jag länkade till bara för att visa. Ingen som kan göra en bedömning av priset på den jag skrev om i orginal inlägget? blev inget av att kolla på bilen denna helg då säljaren är knappt hemma då han jobbar utomlands för det mesta. men nästa helg eller till veckan kanske. Vill bara veta så han inte ta över pris.. vet lite själv och hade tänkt gå ner till allt från 210-230 /burner |
|
|
Från 9/00 gick 330 Ci Cabrio att få med M Sport II Paket, innan dess fanns inte M-paket till modellen, allt enligt Schwacke.de Mvh Stephan |
|
|
burner: det är inget m-paket på den bilen som du länkade till. min bil har m-sport II. finns inget annat paket än det jag har. slutdiskuterat. känns faktiskt som om det är DU som inte har någon koll, även om du gärna skyller över det på säljarna till samtliga bilar du verkar vara intresserad av. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Hopp, men man behöver inte bli så jäkla sur heller..! men då har bilen förmodligen M-paket II om inte så kostar de runt 10' att köpa om det är så men tycker bilen utan är rätt snygg ändå. Jag skyller inte över det på säljarna.. jag ville egentligen bara veta, men eftersom många annonser skriver så men inte har m-paket II men säger att det är m-paket så blir man ju själv osäker det måste ni förstå. /burner |
|
|
Till tidigare E46 (99/00) 4D fanns ett M-aerodynamikpaket som omfattade en annorlunda frontläpp med runda dimljus samt "veckat" nedre bakparti. Dvs långt ifrån lika omfattande som M-sport II paketet. Är dock osäker på om ett motsvarande tillval fanns till cabrio eller ens coupen eftersom dessa redan i standardutförande hade en sportigare frontläpp än sedanen. "Stephan735i", du som har koll på sådant kanske vet ngt om detta?? |
|
|
Tackar för svar killar!! får se hur det går med köpet, jag hör av mig! /burner |
|
|
burner: visa lite tacksamhet istället när jag hjälper dig med att reda ut begreppen som du inte förstår. när det inte räcker med att jag förklarar en gång och då blir ifrågasatt av dig så skärpte jag tonen för att klargöra. kristoffer_l: nej det fanns inget sådant paket till coupén/cabben. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.