AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.589

Värde på 520 -01. Svårsålt?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Med hänsyn till denna måste du förmodligen sänka mer, Länk. Den bör få ett slutpris i nivå med vad du vill ha.

Varför köpa privat när man kan få bil med garanti för ungefär samma pengar?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
min erfarenhet är att ska man sänka så kan man lika gärna sänka rejält med en gång. annars sitter man och "fjuttsänker" i takt med att andrahandsvärdet minskar. då ligger priset alltid fel, och bilen går inte iväg förrän säljaren blir less och säljer den för billigt istället.

jag gjorde själv så på min tidigare X5 4,4, där jag började annonsera på 289' och slutade på 240' efter ett halvår. Hade jag annonserat ut den för 269' direkt så hade jag fått åtminstone 20 lappar till för den, ett halvår tidigare, vilket också är värt en del. Nu tror jag att jag egentligen inte ville sälja den bilen, därav låg jag högt i pris hela tiden.

mitt tips; kolla igenom bilmarkaden, jämför kritiskt priser, du kan tom ringa och kolla prutmån tex på den som står på BMW. baserat på det så skulle jag sätta ett pris i den lägre delen av skalan, istället för att sätta ett pris du själv har bestämt.

har du is i magen sätter du ett högre pris, har du bråttom sätt ett lågt. men tänk på att 520 är den minst eftertraktade E39:an, och samtidigt är en sedan alltid mer svårsåld än en kombi.

mvh Johan

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns ytterligare exempel på bilar på firma till lägre pris än din. Här är en -02 10.600 mil 133.500kr. Du måste lägga dig runt 115-120 för att väcka intresse. Köper man på firma får man hjälp med finans och dessutom garanti. Det är lätt värt 15000 åtminstone för mig.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Här är länken också: Länk

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Ska bli intressant att höra om slutpriset!

Ov
61
Ove T
525i Touring -01
Tror också att du lika gärna kan sänka priset så att det blir lågt, men ändå inte "misstänkt" lågt, möjligen med tillägget "prutat och klart". Har alltid tilltalat mig. De grupper av köpare som inte har nappat hittills kommer knappast att göra det med en sänkning av bara några tusenlappar. Annars tror jag generellt att man ska akta sig för uttryck som "ska bort" osv om man inte kan tänka sig till vilket pris som helst. Sen är det väl alltid lite svårare att sälja den modell som har svagast motor i familjen. Om det finns några särskilda fördelar med en 520 jämte dess motorstarkare syskon, kan det ju vara värt att framhålla.

Köpte själv en 525iT -01 14 000 mil för 105 000, så visst är det köparens marknad.
He, he. 124 står den i nu ser jag. Hur går det, har solskenet trollat fram någon nuftig köpare till en utmärkt bruksbil ännu? Mycket bil för pengarna egentligen, som bilhandlaren sade...
Hej

Sålde min 523 -00 sedan. sv-såld i fint skick. 16000 mil, full bok på BMW.
Xenon, multiratt, komfortpaket, dvs den vanligaste utrustningen. Biz blå met.
3 ägare. annonserade den för 91 000:- utan någon som hellst intresse. helt dött. Tills en kille ringde efter en månad. När väl killen kom och tittade på så köpte han bilen för 89 000:- Då var den bilen en av de billigaste då. Ca 4 månader sen.
Visa användare
28
server
320D T -06
Det viktigaste är att inte ge upp! Fungerar det inte efter 3-4 veckor, ta bort annonsen, ta nya bilder, sätt ut annonsen igen med ny text och lite billigare pris. En gammal annons tänder inte en köpare (-Har ingen annan köpt bilen på en månad, varför ska jag göra det? Vet de andra något som jag inte vet?) Undvik all text om motorer och kaross osv, det är köparens marknad och köparen förutsätter att allt är toppskick om du inte skrivit annat. Jag säljer 2-4 bilar per år och några mc och är det inte sålt inom några veckor sätter jag alltid ut en ny annons. Helt plötsligt ringer den personen du väntat på... Det finns alltid en person som vill ha just ditt fordon men kanske inte har möjlighet att köpa just nu.

33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Sen det här med att ge bud... Svenskar i allmänhet tror jag tycker det är pinsamt och något skamligt över att pruta. Som affärsman måste man se bortom det och både kunna ge (utan att rodna) samt ta (utan att bli sur) ett bud.

server:

Du som verkar hålla på en del med annonser.

Ska man mata den full med bilder och fakta om bilen, utrustning och historia eller ska man hålla annonsen extremt kort och svar på frågorna när dom kommer? Har du märkt nån skillnad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.