AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.227

Reklamblad på vindrutan

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag är så fruktansvärt trött på den här typen av reklam. Det är en respektlös form av reklam som inkräktar på min personliga egendom och som man inte kan värja sig mot. För min egen del skapar detta bara badwill för avsändaren. Jag skulle av principskäl aldrig köpa varor och tjänster som det görs reklam för på det här sättet. Räcker det verkligen inte med de aldrig sinande strömmarna av direktreklam till hushållen?

Funderar starkt på att sätta dit en "ingen reklam" skylt, eller varför inte en "reklamutdelare får spö", men det blir inte så snyggt.

Vad tycker ni andra? Upplever ni det som ett problem? Hur får man bukt med det?

/Lars
Det händer så extremt sällan att jag inte bryr mig. Kan faktiskt inte minnas att jag fått det en enda gång...

Men visst är det ett osmidigt sätt att göra reklam på... tanken på att nån finnig fjortis stått och pressat blixtlåset på jackan mot lacken, för att nå upp till torkaren på en X5, är inte speciellt upplyftande.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Nej, det hände mig inte heller så ofta när jag bodde i Malmö. Verkar vara mer frekvent här i Skaraborg. Eller så har jag bara haft otur.

Och precis: risken att de repar huven eller sidan på bilen med blixtlåset eller liknande tillkommer ju.

Förra helgen fick jag ett kd-blad två gånger inom loppet av en timme! Och idag tog jag förövaren på bar gärning. Det var faktiskt en riktigt snygg blondin i 20-års åldern, men det hjälps inte (fast jag föredrar ju den mentala bilden framför din).

/Lars
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med dig larsssss. Lika irriterande som dom med uniform som också har en förkärlek att sätta lappar under vindrutetorkarna ;)

___
//Ulf
Koppla batteriet direkt på plåten kanske dom låter bli...
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
larsssss: jag känner likadant! Jag ser detta som pill på annans bil än ens egen! Jag tycker inte det är ok om nån står och fjucklar me mina vindrutetorkare i vanliga fall och skulle inte göra det i "reklamfallet" heller!
Det verkar ju inte heller som det är "Pelle putsbög" som syssla med detta och tar sig varsamt fram mellan bilarna utan som tidigare nämnda "fjortisar" med "döskalleringar" på händerna och slappa kläder me nycklarna i en kedja som hänger ut från ena byxfickan.. Ska man verkligen inte ens kunna slippa reklamutskick på bilen. Jag har postlåda så lägg de där annars får de va!!!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Ulf, p-böter är inte kul och inte alltid vettigt eller logiskt, men på det stora hela ser jag det ändå som en service åt trafikanterna. Reklamblad är värre av de anledningar jag nämnde tidigare: det är respektlöst, de gör ingen nytta, man riskerar att få bilen repad, och det skräpar ned helt i onödan.

kaptenlöjtnant, ja det är ju en tanke. Det är nog fler än reklambladsutdelare som förtjänar en sådan behandling. Lite synd om ungarna som brukar skriva i smutsen kanske. Eller inte... :)

Andreas, exakt! Kunde inte sagt det bättre själv.

/Lars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.