|
|
|
|---|---|
|
Vad är lämpligt pris på en svensksåld 728 -96 med 15000 mil på mätaren? Fint skick men inte så mycket finesser. Björsa | |
|
Ska du köpa eller sälja? Tror generellt sett att det är svårt att få 50KSEK. E38 står inte högt i kurs. |
|
|
Jag tänkte köpa en på bilfirma! De vill ha 74000:- |
|
|
Håller inte med, tror absolut att man kan få 50-60 tkr eller mer för en 728i 96 om den har ärliga 150 tkm och är i bra skick med normalutrustning mm. BMW CS #5139 |
|
|
Länk är de den? BMW CS #5139 |
|
|
Om det är bilen som J.L länkar till så tycker jag att det begärda priset är helt rimligt, med normal prutmån! Att man inte skulle kunna få mer än 50 000:- är ett helt befängt påstående :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ja det är den! Tvekar lite på om den är för svag. Kanske skulle gå på en V8 i stället vad tror ni? Björsa |
|
|
728i är en sympatisk bruksbil, men saknar "det lilla extra" i form av effekt. Men ska du gå upp en nivå så är det 750 som gäller - V12 är verkligen något speciellt! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Delläder? Det kan inte vara allt för vanligt, hur mycket kan det tänkas påverka priset? | |
|
Halvlädret är ovanligt, och ganska smaklöst i en 7-serie i mitt tycke. cirka 5000 i avdrag säger jag - inga jätteproblem att hitta beg. skinnstolar om man nu vill. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ska bli intressant att se var slutpriset hamnar. Finns en och annan 728 på blocket mellan 50-60KSEK. De försäljningar eller snarare ansaknad av försäljningar av 728 baserar jag min bedömning på. Dock verkar det finnas en stor spännvid på gamla e38 i pris. |
|
|
Kollade bilregistret och det var väldigt många ägare. Bra eller dåligt? Vet någon nypriset på en 728? 730? 740? 750? Jag vet att det skiftar mycket på hur mycket utrustning det är men typ grundpris. Björsa |
|
|
Bjorsa, Kolla Modellguiden, i menyn till höger. 750 var ungefär dubbelt så dyr som 728i som ny :-) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Vilken meny? Jag hittar ingen :-C |
|
|
Gå till förstasidan så ser du menyn. Eller klicka här: Länk Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Halvläder har jag sett i ett par 728or faktiskt, samtliga svensksålda, men annars är de som Kalle säger väldigt ovanligt. Ang. 728i som modell tycker jag den är helt ok, helt perfekt som bruksbil då förbrukningen är mycket lägre än i V8/V12 försedda vagnar. Tycker inte att dom är trötta, hade själv absolut köpt en sådan om jag var ute efter en 7a att köra till vardags. BMW CS #5139 |
|
|
Simon: Ang dina värderingar undrar jag uppriktigt vad du har för erfarenheter av försäljningar av BMW-bilar de senaste? Jag har varit aktiv i princip dagligen på detta forum i snart 4.5 år, och läser så många värderingstrådar jag kan, och är minst sagt förvånad och mycket frågande till dina extremt låga väderingar av snart sagt alla BMW-modeller? Roade mig med att kolla priser på 728i 96-97 på bytbil.com där de varierade mellan 65-149 tkr På blocket fanns bilar mellan 55-149 tkr, snittet låg på ca (grovt räknat) 80 tkr, och medianpriset ca 75 tkr. Undrar bara hur man då kan värdera en sådan bil till under 50 tkr? OBS! jag vill inte på något sätt verka otrevlig eller ha en rå ton i detta ämne, är som sagt lite förundrad bara och undrar vad du baserar dina väderingar på? BMW CS #5139 |
|
|
Tack för många bra svar. Jag har fått mycket hjälp! Björsa |
|
|
J.L, just 728 har jag inte mer erfarenghet än 3st. En för 2,5 år sedan 97:a som gick för 75KSEK vettig utr/färgkom och skick 18Kmil En 97:a i våras som det fanns tillfälle att köpa för 50- 55KSEK Vettig färgkomb, men inte så bra skick En 99:a som gick att få under 100KSEK för ett drygt år sedan. Mkt utr och ca 10Kmil Du är inte den förste som kritik för mina värderingar. Förut har de varit träffsaäkra. Nu är jag inte alls lika alert och kan mycket väl ha fel. Jag har inte någon matematisk modell och baserar värderingarna på utan det är ett hopkok av erfarenheter av riktiga försäljningar nära i tid och försök till att slutsatser av försäljningar som ägt rum tidigare. Dessutom när det gäller BMW lägger jag in faktorn att de i sig normal är svårsålda och att BMWs varumärke i Sverige numera inte är så starkt. Jag lägger dessutom in ett färdigprutat pris i mina värderingar inte annonspris, kan vara vettigt att tillägga. I detta fall uppskattade jag att låg utrustningnivå i kombination med elva årsmodeller gammal bil till 50KSEK. Kanske är det 60KSEK...tror att bilfirman kan släppa den för 65KSEK...eller vad vet jag. Hur gör du dina värderingar. Själv har jag fö slutat att värdera treserien helt då man ständigt blir kallad idiot, något jag tröttnat på. Tack för den vänliga tonen i ditt inlägg. Som jag tidigare nämnde är jag lite ringrostig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.