|
|
|
|---|---|
|
Vad exakt behöver jag för delar för denna konvertering?Låda förstår jag att jag behöver, men behöver man t.ex byta kardan? Ungefärlig tidsåtgång, erfarenheter? | |
|
Du behöver bland annat: Svänghjul, stödlager, kardan, pedalställ, kopplingscylindrar (slav & huvud), växellådsbalk + kuddar samt lite skruv och småplock. Ny koppling, stödlager och nya packningar i lådan är att rekommendera. "Bolt on" men en hel del jobb. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| ...jobbet gör inget, tid är ju det enda man har=)Om någon kan bistå med dessa delar så är jag intresserad... | |
|
Jag ska för övrigt göra min 320 Automat till 328 manuell.. Har fixat bakaxel, drivaxlar, kardan, växelåda inkl spakställ o upphänging, pedalställ. Huvudcylinder, slavcylinder o rör köper jag nya direkt. Saknar 328 motor bara sen har jag allt.. är inte så farligt som alla säger, men JA, det är en del skruva. Men jag tillhör dom som tycker det är KUL att skruva varje kväll, då äre ju lugnt :) |
|
| Hur går det med bytet? Jag har samma planer nämligen och vill gärna höra något utlåtande :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.