|
|
|
|---|---|
|
så nu skulle jag behöva all hjälp jag kan få.. har en 540 94á med rasad låda.. å jag vill rycka i spaken å leka lite så de blir manuel.... hade tänkt ta lådan från 530 manuel. eller kan man ta från 535 eller m5 e34? pedal stälet kan man ta från en 525 12v de borde inte ha ngon störe betydelse tror jag eller har jag fel? kopling ska jag ta de från 530 eller 540 menar då tryckplata och svänghjul då jag ska köra med sinter koppling.. alla tipps är välkomna då jag aldrig gjort detta för.. mvh micke Iron M/// | |
| Vad säger sbp? | |
|
då får man göra en omreg. på bilen. MvH Bmw 4-ever |
|
|
å vad jag hört ska de inte vara svårt att få igenom den då man måste skaffa avgas in tyg på att de stämer överens bara.. inga modifikationer på motorn ju.. sen finns dom ju faktiskt orginal med manuel låda med..' inga mer som kan hjälpa till? Iron M/// |
|
Paap Reeder |
... och var får du det pappret ifrån ??? ... inte från BMW i a f! MVH /// Paap R |
| de papret behvde inte bmw skriva ut har varit uppe för och då behövde man bara gör en kontrol av avgas reningen.. sen har min bil 2 dispanser för avgas kraven men vet ej vilka.. imoprt.. pratade med bes gubben å de skulle inte vara några problem enligt han.. | |
| allså de måste finas nåhon som gjort denna ombygnaden? | |
|
Jag har inte hört om några godkända ombyggnader på yngre BMW, dom som har bytt låda går igenom via kontakter, Paap: s E28 är ombyggd men det var ett tag sedan. Mvh Stephan |
|
Paap Reeder |
... jo min gamla häck från -86 klarade sig på grund av sin ålder. Tror inte att jag kan göra det omvända konsstycket på min V12:a. (Aut > man). Jo ... så här är det givetvis: när obl avgasrening infördes från 88:or -> går det ej utan ett papper från BMW om att avgascerten gäller för den "nya konstruktionen". MVH /// Paap R |
| men han är ju uppenbarligen inte oroad över att få den godkänd utan vill ha hjälp med ombyggnaden... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.