AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.193

Slarvigt vattenpumpsbyte hos BMW...

Det är väl något sådant det står lite varstans på väggarna i de olika bmw butikerna runt om i landet där dom vill att vi ska använda bmw orginal delar och gärna serva bilarna där också för att behålla den "äkta bmw kvaliten"

Jag lämnade in bilen på bmw i Umeå för att byta vattenpump (tack ni som hjälpte mig hitta felet så jag slapp betala dom för felsökning också) så långt var allt okey pumpen var felet och nu spinner bilen som en katt men vad jag senare upptäckte när jag skruvade med angel eyesen var därimot mer irriterande.

Jag vet inte vad det är för sorts mekare det var om det kanske var en prao elev eller likn ; ) men han hade iaf satt fast plastskyddet (som skyddar fläkten) med KATTSTRYPOR istället för de små plastpluggarna som ska sitta där

Vidare så hade dom "glömt" sätta fast den lilla listen som sitter mellan skyddet och kylaren (högst upp) samt att dom inte satt tillbaka sensorn som sitter på sidan av kylaren, sensorn låg i bagageluckan och kablen dinglade fritt tur bara att den inte åkte in i fläkten

Hade jag lämnat in bilen hos nån lirare som man kanske inte direkt väntar sig kvitto från så kanske jag hade förstått det men hos bmw? inte betalar jag extra för att få saker fixade hos så kallade proffs på bmw och så sätter dom ihop den lite halvt och fäster fast det sista med kattstrypor

Det blir nog att ringa dit nu idag och säga ett sanningens ord till dom

Liten parantes är att dom också bytta remmarna som dom sa var slut vilket iofs var bra men måste man inte informera kunden om sånt före innan man bara byter?, har för mig att man måste det om det överstiger en viss procent av överenskommet pris

Så vad tycker ni jag ska säga åt dom förutom allmänt skälla på dom lite ; )
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Låter inte så seriöst utfört! Men va e kattstrypor?? aldrig hört de innan...

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kattstrypor vet hut !!! HEHE. Du menar stripes kan jag tänka mig.
Nja du ska nog ta ett snack med verkaren på BMW, för det verkar som Harry bakom hörnan hade gjort jobbet betydligt bättre han lever på sina kunder och kan inte fuska på det viset, Ta gärna bilder på fusket och spara.

///MVH Hasso
Länk
Ännu bättre ta bilder och posta här!
se
661
seb_540
328i M F30
Låter helt bisarrt dåligt gjort.
Gemini__
Ja, dokumentera slarvjobbet.

Benämningen "kattstrypare" förekommer inte i hela landet. Jag säger alltid det, buntband/stripes är ett annat ord som kanske är mer förekommande. =)

Mvh:
Thomas
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Skandalbyte måste jag nästan säga...Sanslöst dåligt!

Hur gick det efter din kontakt med Lindholms bil sedan?

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.