AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
776

Kamaxel, byte på S14?

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Har sökt med ljus och lykta, men inte hittat någon som skrivit om kamaxelbyte på S14. Jag funderar på att byta/uppgradera lite under vintern, och undrar hur besvärligt det är att byta kamaxel i S14?

på de bilder jag har sett ser det ut som att kamaxlarna endast sitter bultade med överfall, räcker det med att lossa överfallen för att kunna lyfta ur axeln?

Någon som har tips kring detta eller vet vart man kan läsa mer om saken? Tacksam för alla svar!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ingen som har någon koll på detta?
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Järnkoll har jag inte, har inte gjort några större ingrepp i maskin på min bil, men som M3 E30-ägare känner du väl till Koala Repair CD Länk förmodar jag. Enligt den så ska det vara förhållandevis enkelt att byta kammarna, skruva loss fördelaren samt täcklocket framför insugskammen, ta bort kamdreven och sedan lossa överfallen mycket försiktigt en och en.

Jag skulle dock inte, om jag vore som du, ge mig på denna operation utan någon form av vägledning. Koala-skivan är mycket bra, den kan jag rekommendera, den går ju att beställa från den sidan jag länkade till. Man behöver iaf inte lyfta hela toppen för att ta av kamaxlarna på s14.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.