|
|
|
|---|---|
|
Har köpt nya strålkastarglas men jag vette fasiken hur jag får loss delen under strålkastaren där spolarmunstycket med teleskoparm sitter. Någon som kan beskskriva hur man bär sig åt för att få loss den delen? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. | |
|
Här: Länk i min Angeleyes monteringsbeskrivning så finns ett dokument om hur man gör för att lossa dem. / Micke |
|
|
Tax Micke. Men vad betyder "Lever out spray nozzle with telescopic nozzle and pull out up to stop." Verkar vara BMW TyskEngelska :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Pilla ut det teleskopiska munstycket, med en liten mejsel så att du får tag i det med handen, drag ut det tills det tar stopp och du kan hålla ordentligt i den teleskopiska inre delen och hålla i mot när du drar loss munstycket rakt ut. / Micke |
|
|
..... och hoppa åt sidan snabbt som attan, annars lär du bli blöt :-) Fråga mig hur jag vet! Den avlånga lackade delen som sen är kvar börjar du att ta loss i ena sidan försiktigt med en skruvmejsel, sen är det bara att lirka vidare. Det känns som det skall gå sönder, men det håller! (jag har bytt till Xenon på min, så har gjort samma grej). |
|
|
Så var det gjort. På ena sidan var det inga problem att få loss munstycket. På den andra var det däremot omöjligt. Vad jag gjorde istället var att med en kompis hjälp dra ut munstycket så långt det går och sedan hålla det där. I det läget kan man ta loss delen under strålkastaren och på så sätt få loss strålkastarglaset. Vart smidigare såhär och jag skulle alltså kunna sluppit tömma spolarvätsketanken :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.