|
|
|
|---|---|
|
Hej, har själv inga problem med just den biten, då mina är bytta (prisa herren) Men är ändå nyfiken på precis HUR man gör, gärna med bilder.. en annan tanke jag har är att problemet med vanosen verkar vara allmännt känt, men varför byter man inte dom/det där 70-kronors filtret och/alternativt rengör det innan problemen uppstår? Har förstått att det är lätt att göra, men... jag känner inte för att förstöra vanos för ca 50tusen kronor, för att jag inte vet precis vad jag gör, hur jag gör, pga förebyggande underhåll... =) Någon som har en fin förklaring? Jag tycker ju spontant att när det finns 30258 medlemmar i skrivande stund, så borde vi ju kunna få till Gör-det-själv sidorna så det slår dom flesta rephandböckerna.. =) There can be only one... | |
|
Inte ska man behöva rengöra Vanosen. Vanos problemen är sällsynta och överdrivna. Ofta har det varit strulande kamaxelgivare eller luftmasse mätare sedan har okunnig service personal konstaterat att det varit fel på Vanos. Min knackar som en lastbilsdiesel när man startar den, första 2sekunderna, men sedan som en ny diesel. Nåt av en myt... |
|
|
Japp.. nåt av en myt va ordet. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| hehhehe bayerischemotor kunde inte beskriva den bättre | |
|
Nej, det är nog troligt att det är så, det är ju bara dom som har problem som skriver här, så det blir väl lite missvisande. Men jag skulle ändå vara vilja veta hur man gör... När man slutar vara nyfiken kan man lika gärna dö...=) There can be only one... |
|
|
Inget fel i att fråga! Frågar man inget får man inget veta heller. Det är ju som du säger att det är problemen som kommer fram före det positiva allt som oftast, vad det än gäller. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Men hur menar du rengöra? Går den sönder av smuts? (I de enstaka fall den faktiskt gått sönder) | |
|
Njae, men det blir beläggningar på den, vilket gör att nedkylningen av tråden blir felaktig.. Jag jobbar på Subaru som mek, och där är det lätt att kolla just Subarubilar, då vi har data för detta. På de bilar där lmm;en är trött, blir spridartiderna för korta, då den tror att den får mindre luft än den egentligen får, vilket ni säkert förstår resulterar i det varje imprezaägare avskyr: Prestandaminskning... =) There can be only one... |
|
| Efter att ha tittat i TIS'en på hur man plockar isär Vanos enheten så förstår jag att det kostar massor :/ varannat stycke hade rubriken "Caution" med en massa varningar för felmontering/vändning/hantering av delarna och beskrivningen var låång. Jag skulle nog inte ge mig på att pilla i den trots ett tidigare liv som bilmeck.... | |
| min rätt så nya vanos (bosch) började kanka nu efter cirkus 1500 mils körning ...eller ja hoppas rättare sagt att de e vanosen....men dom man pratar me säger att de ska vara så eller rättare sagt dom gör så de enda är att rr vanosen knackar lite mer å på andra vartal än boschen | |
|
min rätt så nya vanos (bosch) började kanka nu efter cirkus 1500 mils körning ...eller ja hoppas rättare sagt att de e vanosen....men dom man pratar me säger att de ska vara så eller rättare sagt dom gör så de enda är att rr vanosen knackar lite mer å på andra vartal än boschen mvh pezen Länk |
|
|
helt vilsen!!! sachs är de ju ja menar hehehe förlåt för min vilsenhet mvh pezen Länk |
|
|
Ah, det verkar ju lite trist... man tycker att det ska funka rätt länge när dom e så dyra.. There can be only one... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.