|
|
|
|---|---|
|
Hej! Airbaglampan i min E-46 05:a beter sig lite konstigt. Ibland tar det onormalt lång tid innan den slocknar efter start och ibland tänds den under färd för att sen slockna igen. Hade den på service nyligen, då hävdar bmw att "det är ju så mycke data i bilen så det är normalt" Nybilsgaranrin går snart ut så jag får ligga på igen! Har någon upplevt liknande symtom, eller har nån ide´. För det kan väl inte vara rätt, min förra E-46 gjorde aldrig såhär... Anders | |
|
tjenare anders jag har faktiskt samma lustiga fel i min E46 -02 men jag kan toppa med att även lampan för passagerarairbagen spökar. ibland slocknar lampan efter en liten stund, ibland hänger den kvar tills man stänger av. har ännu inte bett nån verkstad kolla detta men när jag gör det blir det knappast en BMW-verkstad om deras approach är den du beskrev... tacksam om någon har en vettigare förklaring (som inte kostar 1500kr/timmen eller börjar med "det är mycket data i bilarna nuförtiden...") :-) |
|
|
Hej! Finns det en speciell lampa för passagerarairbagen? Det visste inte jag... Pratet om "mycket data....." kanske är ett sätt att dra på det tills min nybilsgaranti gått ut... Anders |
|
|
Riktigt dålig bortförklaring som säkert grundar sig i den teori hu har Anders.B. Åkt till en annan BMW återfösäljare och kom aldrig mer tillbaka. Den ska inte blinka oavsett hur "mycket data" din bil levererar. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Fel på sensordynan i passagerarstolen kan ge sessa symptom, sök så hittar ni mer info. Hasso kommer nog med mer info snart. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! Efter lite tjat på Bmw verkstaden så kollade dom fel minnt och visst var det sensormattan som var dålig, så nu ska den bytas på nybilsgarantin. Skönt... Anders |
|
|
Hade samma fel på min E46! Airbag lampan började att lysa och jag åkte in till bmw för en felsökning och det visade sig vara styrdatorn som hade gett upp hoppet så jag blev tvungen att byta den för en liten summa av 6000kr! Då de gjorde felsökningen hittade de även att tillsatsvärmaren var sönder och behövde bytas! Någon som vet om det är svårt att byta den? Kan man göra det själv och är den dyr? Finns den som pirat eller är det orginal som gäller? bmw körande stjärnpojke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.