|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Stockholm-Norrtälje på 2 timmar med min Zundapp KS 50...i slutet på 60-talet och det har jag ännu inte gjort om! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Mina längsta (och lånsammaste) har båda skett i USA.. Vi körde kustvägen från Napa Valley ungefär halva sträckan till L A och därifrån vidare till Palm Spring vet inte hur många mil det blev totalt men vägen blev lite onödigt lång eftersom vägen inte såg ut som den gratis/reklam karta som vi fick på någon bensinmack.. ;-) Men den roligaste/knäppaste var nog när vi åkte från Orlando till Key West för att äta middag och sedan direkt hem en liten nätt tripp på ca 130 mil t & r.. Skulle inte direkt komma på någonting liknande i Sverige ;-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En av våra Pizzaägare i staden körde från Kumla hem till Alanya i Turkiet med familj o barn på 55 timmar. Körde själv. är nog det mest "idiotiska" jag hört. Örebro till österikiska gränsen 175 mil är nog det längsta jag kört /åkt med enbart färjeupphåll vid Rödby-Puttis 16.00 fredag till 18.30 lördag kväll. år 1979. fortsatte efter bilsovande ned till Porec a 225 mil 2 rattande. Annars har jag åkte Moppe Kumla-Skövde tog 5,5 timme Mustang cross special Zundappmotor, med tanke på inlägget ovan. 1972 :) Annars är det nog 70 mil på en dag som mest eget rattande vad jag kommer ihåg Kumla Strömstad tor åtskilliga ggr om året. ///MVH Hasso Länk |
| Varberg - Stockholm - Varberg en dag i somras i pappas C5, blev ca 105 mil. Vad vi gjorde i Stockholm? Klippte gräsmattan och vattnade blommorna hos mamma och pappa :) | |
| Längsta jag kört själv i sträck på en dag förutom ät- och kisspause är Montpilier i södra Frankrike till Marbella i södra Spanien. Den stäckan 140 mil. Dock hade jag kört Gbg-Kassel och sedan Kassel-Montpilier dagarna innan. Lite trött var man när man var framme i Marbella den sena kvällen. | |
|
Rom - Falkenberg, med några timmars sovstopp i bilen på en rastplats utanför München. Körde själv hela vägen. Rätt segt på slutet... /Micke |
|
|
ca 135mil på Suzuki Gsx-r 750-96 i ösregn i ett svep!!! (Från Zell am See, Österrike till Smålandsstenar, Sverige). Skönt å komma hem.... Dagen efter sken solen! ///Tobbe |
|
|
Har nog aldrig kört mer än ca. 70 mil i ett svep men för några år sedan gjorde vi en nätt rundresa i sydvästra USA där jag körde 500 mil på 11 dagar och det var inte många mil som gick på motorvägar. ___ //Ulf |
|
|
Vi körde 1916 km i BMW'n i somras, St. Tropez till Köpenhamn.. Längsta turen vi kört med den på en dag... 133 km/t i snitt och 0,72 l/milen :-) 1510 km från i måndags natt till tisdag natt: Körde från Köpenhamn kl 01:00 i måndags och var i Langenfeld (nära Köln) kl. 10:45, för att hämta en motorcykel.. Därefter hem igen. Var tillbaka i Köpenhamn kl 01:00... 86 km/t i snitt (då vi körde med släp, och i en V70 2,4 140hk).. Dock hade jag en kompis med som skulle köpa motorcyklen, men jag körde det mesta. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Berlin-Puttgarden-Malmö-Örebro-Eskilstuna i somras. 125-130mil. Med ölinköp och båtpaus. Tog ca 14-15 timmar. Men ärligt talat kändes det inte så farligt. Mycket tack vare den enorma komforten i 735:an. :) Är inget fan av långa dagsresor... max 100mil. Sen blir det inget nöje. Bättre att ta in på hotel och ta en bers på krogen på kvällen istället! :) mvh |
|
|
Göteborg - La Manga (Spanien) 305mil på ca 25h... Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Glömde skriva att det var inkl. tankstopp, färjor och att det var i en Saab 9-5 2.3t. Körde E39:an i somras till Bibione ( Norra Italien) från GBG på ca 17h. Det blev ca 200mil för jag råkade köra fel så det blev 200km extra. Sträckkörde. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Kinna-Frankfurt Am Main ca 107 mil endast med sedvanliga kissepauser samt tankning. I en E32 när jag köpte min nuvarande 750 (i Kiel). Sedan ytterligare ca 50 mil samma kväll utan träsmak... Polaren hittade värsta billiga Tyska ölet, alkoholfritt... |
|
|
Hämta en hund i Kiruna, vilket är 128mil från där jag bor. Körde upp fredag-lördag med nattvila i Östersund. Körde hela vägen hem på söndagen. Kuriosa från resan annars var att det var 30minus genom norrlands inland, knirrade fint i gammel audin. OCh skiten dog 4 gånger i snöröken efter andra bilar. Blir ju lite nervöst när bilen dör 100mil hemifrån och surar ihop så pass att det tar en minut att få igång den. |
|
|
jag åkte ner med bil till berlin i somras och köpte min nuvarande bil, sedan körde jag direkt hem igen. detta är en total sträcka på cirka 180 mil. direkt när jag kom hem så åkte jag och jobbade 7-16.00... efter detta tvättade jag den nya bilen och först efter det så unnade jag mig lite sömn. hade då varit vaken i exakt 45 timmar... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Gibraltar-Oslo (direkte) 23-24 Desember 1985 med en Porsche 928S. "Freude am Fahren" |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Avskyr att köra långa sträckor själv, men när jag var 17 , åkte jag med föräldrarna i en Volkswagen LT45 med flyttlass till föräldrarnas hus i Malaga,från Stockholm till Malaga ca 380mil på 48 timmar, detta var under sommaren utan AC. Skulle aldrig ställa upp på en sån resa igen!!!! MVH Patrik |
|
Olofström - Eskilstuna - Olofström på 12 timmar... 100 mil? _____Vraum!_____ |
|
|
Några resor mellan Bremen - en bit norr om Västerås (+3 mil), ca 110 mil. Med fika på båten och kring Jönköping (det hade jag aldrig klarat av med min gamla Mazda) och ändå hyfsat fräsch vid ankomst, dvs ingen trafikfara. Mvh Mikael |
|
| >mikaelodoris, tänk då på mig som ska köra 280 mil gammal mazda hem till sverige i veckan ;-D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.