|
|
|
|---|---|
|
är det någon som vet var jag har sett en mekhandledning om hur man fixar sina snea framstolar till e23? Jag tänkte att mina var ok, tills de blev snea :( | |
|
Snea i ryggen eller i sitsen? Om det är i ryggen så brukar det bara att vrida dom tillrätta när man justerar ryggvinkeln. Iallafall så har mina stolar en förmåga att hamna snett. Nightshift |
|
|
Ryggen. Såg att det var ett vanligt fel men hittar inte sidan igen.¨ Ska man bara vålda tillbaka dem?? |
|
|
Jag kommer ihåg hur det sas att man skulle göra på en e-34 iaf: Sitt i förarsätet ocd dra i spaken som reglerar ryggstödets lutning. Samtidigt sitter kompisen i baksätet bakom förarsätet, tar tett rejält tag om förarsätet och vrider det rätt. Bara att försöka. "Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag" |
|
|
Precis så har jag gjort, för när du tar tag i spaken för ryggstödets lutning så kan du även vrida lite på ryggen. På min är det ganska lätt så vålda tillbaka dom tror jag inte på. Nightshift |
|
| Det låter inte så avancerat. är det likadant när man har elektriskt justerbara stolar? | |
| Har man el-stolar så känns det lite mer vanskligt tycker jag. Jag har det i min Porsche, framstolen e lite sne, har testat att ta lite i ryggstödet, men jag vågar f-n inte bända hårt precis. Är skraj att jag ska brytas sönder allt var sladdar och elprylar heter. | |
|
Nej troligen är det inte lika lätt eftersom elmotorn nog är fäst till båda sidorna om ryggstödet och därmed kan du kanske förstöra något om du tar i på en sådan. Så om du har elektriska stolar så är det nog bäst du kollar upp hur man gör först. Nightshift |
|
| Jag hade snett säte i min 750 som luta lite åt vänster,så till slut luta det ordentligt efter att jag tryckte till med ryggen.Det sitter ju en typ stål ram runt om & den gick av så jag vek undan lädret & svetsa det där.Sen så vet jag om du nu har el så går det kuggade stål vajrar under sätet,dom kan &så bli slitna så att motorn bara slirar på vajern. | |
|
Jag ska ta och titta till mina stolar så fort jag ahr fått tillbaka dem från skinrenoveringen. Tack för alla goda tipps, och hoppas att några andra också har nytta av dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.