|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Joel, du har ju inte direkt Sveriges vanligaste namn och eftersom ditt användarnamn är joelbiturbo är det bara att para ihop det med uppgifter om din bil och dina inlägg och voilá. Jag är inte ett dugg förvånad över att försäkringsbolag går in på den här typen av forum. Som framgick av Tommies inlägg ovan behöver de ofta inte ens göra det eftersom inläggen indexeras av Google och andra sökmotorer. /Lars |
|
| Det verkar ändå ligga lite jobb bakom för om man ska ha belägg för att en viss person ska skrivit något. T.ex jag har ju inte legitimerat mig för skriva in varken bilar, bilder eller personuppgifter i detta forum. Verkar ganska fantastiskt att någon skulle bli avslöjad av ett försäkringsbolag utan att vara speciellt klantig. Tänk vad myndigheterna skulle gräva fram, FK, KRF & VV, rena guldgruvan. | |
|
Joelbiturbo: Du nämner att du orkar integå in på detaljerna. Sedan gör du ett antagande utan att låta oss ta del av detaljerna. Såsom jag tolkar din inlägg har du benämnt fordonet som ditt. Försäkringsutredare är ofta poliser som utreder förhållanden in nan ev pengar betalas ut. Speciella bilar såsom t ex MB S-klass, dyrare BMW och Porsche m fl läggs extra krut på då de är dyrbara för fb. För att hålla premierna så låga för all försäkringstagare såklart. De trådar jag kan läsa finne jag benämningen "din alpina". HAr bilen varit registrerad på dig och sedan varit med om en skada eller vad är bakgrunden? Hur som helst, lycka till. Asken Pro bono veritas |
|
|
AutoPower samarbetar inte med något försäkringsbolag. De får surfa som alla andra och kan alltså läsa alla inlägg på samma sätt som vem som helst kan. Självklart kan ett försäkringsbolag också bli Pro-medlemmar om de vill. På samma sätt som vem som helst kan bli Pro-medlem och åtnjuta alla fördelar det innebär. Bland annat kan man som Pro-medlem också prenumerera/bevaka alla nya inlägg från en viss användare. Jag passar på att rekommendera alla att bli Pro-medlemmar. Först och främst stödjer man sajten, men får också tillgång till ca 30 st extrafunktioner: 3 st gratis annonser i PowerBörsen under avdelningen BMW Till Salu (Gäller enbart de som betalat årsavgift för 365 dagar). Värde: 180:- Eget galleri för dina BMW. Obegränsat med bilder till dina BMW i galleriet Obegränsat antal BMW i ditt galleri Dagbok för dina BMW i galleriet Obegränsat med bilder till dina dagboksinlägg En personlig blogg där du kan skriva vad du vill Obegränsat med bilder i din blogg Du kan redigera och ta bort dina blogginlägg hur du vill En egen gästbok. Du kan själv radera inlägg i din gästbok när du vill PowerPost - möjlighet att skicka meddelanden till andra PowerUsers. Du kan själv administrera din post Du kan enkelt se och administrera dina annonser i PowerBörsen Du kan enkelt se andra PowerUsers alla annonser i PowerBörsen Du kan enkelt se alla dina egna inlägg i forumet Du kan enkelt se alla andras inlägg i forumet uppdelat per användare Du kan bevaka en eller flera andra PowerUsers alla inlägg. Om en person du bevakar gör inlägg så får du info om detta Du kan ha en lista över dina kompisar på AutoPower - PowerPolare. Du kan enkelt se vilka av dina PowerPolare som är inloggade på AutoPower. Du kan enkelt se vilka PowerUser som är inloggade på AutoPower Du kan söka andra PowerUser på namn, stad eller fritext Du kan enkelt hitta andra PowerUser som bor i samma stad som dig Du kan enkelt se andra användares senaste inlägg (besvarade och startade inlägg) Du kan bevaka valfria diskussioner i forumet oavsett om du varit deltagare i diskussionen eller inte Du kan stänga av befintliga bevakningar på valfria diskussioner när du vill slippa bevakningar. Gäller även bevakningar du startat för länge sedan, på dina startade inlägg, samt i diskussioner som du deltagit i Du kan enkelt överblicka alla dina bevakade diskussioner och ändra bevakning Du kan se alla senast startade diskussioner oavsett när/om svar inkommit Du kan se senaste inläggen för idag Du kan se senaste inläggen för igår Du kan se senaste inläggen för i förrgår Din användarprofil markeras med "PowerUserPro" Ett års Pro-medlemskap kostar 185:-. Två månader kostar 60:-. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
kilroy |
Föredömligt svar, Tommie...! Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
Ingen som tänkt på att någon från fb kanske själva är bilentusiaster och skummar lite som alla andra i intressanta trådar för sin egen nyfikenhets skull. Jag har stött på personer i olika forum som jag tidigare träffat på av olika anledningar, antagligen för att man kanske delar samma intressen. |
|
|
Jag har skrivit det förr, speciellt i samband med liknade diskussioner ang. just försäkringar: Det är rätt naivt att tro att inte fb, polis, besiktningstekniker m.fl använder internet och forum som detta för att söka efter uppgifter. Man blir förvånad varje dag nästan över sånt många skräderar med både här på AP och på andra forum osv. Allt ifrån allehanda manipuleringar inför besiktningen, till fortkörningar och streetrace inkl. tid och plats, till rena försäkringsbedrägerier osv. Jag vet inte vad det gäller och intresserar mig inte för det aktuella fallet i tråden här men det kan kanske ge vissa lärdommar? FP |
|
|
folke: Glöm inte det ultimata skyltfönstret, trådar som heter "Ska man försäkra bilen på farsan/morsan eller?" Fashinerande hur lite man kan tro om ett bolag vars sätt att tjäna pengar är att få in premier utan att behöva betala ut skadestånd. Skulle de inte vara intresserade av att slippa betala skadestånd i rena skenförsäkringsfall? Även jag kommenterar generellt och inte detta enskilda fall som jag inte vet någonting om... Mvh, /Wille |
|
kilroy |
Håller med folke...här finns medlemmar med den mest skiftande bakgrund. Jag vet med 100 %-ig säkerhet att bland medlemmarna finns: - 2 poliser - 3 försäkringstjänstemän - 2 advokater - 2 tjänstemän med anknytning till domstolsväsendet - 2 personer från tullen i Skåne Jag påstår inte att dessa medlemmar är medlemmar av yrkesmässiga skäl men ibland är det nog svårt att skilja på sin yrkesroll och privatlivet. Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
| Joel : Har försäkringsbolaget din emailsdress? Om du har gett dem samma som finns registrerad i din profil på AP så är det ganska så lätt för dem att identifiera dig. Så de är nog ditt eget fel. | |
|
Som jag tidigare skrev så har jag fått svar på min fråga. Han har antagligen använt "hitta andra". Är därmed nöjd med svaret och ber ännu en gång om ursäkt om folk missuppfattat mig. Mvh joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.