AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.935

Autopower, samarbete med försäkringsbolag?

Sida 1 av 2
Är i en tvist med försäkringsbolaget om ägandeförhållanderna på en bil. Orkar inte gå in på detaljer eller något, skulle bli mycket att skriva. När jag sitter på mötet med försäkringsutredaren så säger han att han har läst alla mina inlägg på autopower där jag omnämner bilen som min osv. Har bara skrivit ca 30 inlägg i forum här på autopower och det är ganska längesedan jag skrev något här. Finner det osannolikt att han har suttit och läst igenom alla inlägg för att hitta något. Han vet ju inte ens mitt användarnamn. Är det så att autopower har samarbete med försäkringgsbolagen(läs får betalt) för att plocka fram sådana uppgifter? Tycker att det är ganska häpnadsväckande isådana fall...kanske någon från autopower kan svara på hur det är..? Vad tror ni andra? Mvh Joel
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tror verkligen inte att Autopower sysslar med angiveri. Om det vore så ska jag i alla fall radera min användare direkt. En möjlighet är att försäkringstjänstemannen försöker dra en rövare. Be honom att visa diskussionerna, ditt användarnamn osv. Kan han inte få fram den typen av information så har han ingeting att gå på. I det läget så är det bara att gå till domstol.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det låter osanolikt att autopower förser försäkringsbolagen med dessa uppgifter. Däremot är det väl snarare troligt att skadereglerare browsar runt på sidor som Autopower. När jag läser dina tidigare inlägg så omnämner du bilen som "din". Hade varit intressant att höra mer om fallet. Men det är unikt att någon använder autopower som "bevisning".
Låter inte som något annat än rent förtal från din sida. Om du har skenförsäkrat får DU ta konsekvenserna och inte anklaga AutoPower för angiveri! Skärpning!
Lät verkligen inte som att han drog en rövare...verkade veta vad jag skrivit osv...finner chansen till att han själv letat upp inläggen som obefintlig då han inte ens vet mitt användarnamn. Mvh Joel
Anders: Vet du exakt vad utredningen handlar om? Har jag skenförsäkrat? Verkar som det är du som sysslar med förtal...jag ställer bara frågor.

Men hur ska han kunna söka på mina inlägg när han inte vet mitt användarnamn?

Mvh Joel
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Att Autopower skulle ha angett dig till försäkringsbolaget är bara befängt!
För det första, hur ska AP crew veta vilket försäkringsbolag du är kund hos och hur ska de kunna veta att det pågår en utredning hos försäkringsbolaget om just dig? Autopower har över 30 000 användare, inte en chans att man kan hålla reda på vilka som skenförsäkrar. Att du omnämnt bilen som din bil på forumet är väl ingen annans fel än ditt eget.

Det är inte speciellt otroligt att ett försäkringsbolag kollar in en BMW-entusiast sida när de får in ett ärende om en BMW. Har de din epostadress eller ditt reg nr så är det ju inte helt otroligt att de kan ta reda på vilket nick du har, speciellt inte om du har eller har haft din bil i galleriet.

Att du omnämnt bilen som "din bil" kan bara betyda att du hävdar att det inte är din bil, vilket gör det till skenförsäkring och då har du ingen annan att skylla på än dig själv.

___
Bilbloggen: Länk
Precis som Mugge säger behöver man knappast vara raketforskare för att förstå att det handlar om att en bil du omnämnt som din är skriven på någon annan.
Mugge:

Tänk efter lite nu, försäkringsbolaget lär väl isf kontaktat autopower och inte tvärt om. Min far har lagt ut bilen i galleriet, inte jag.

Skapade ingen tråd angående om bilen var skenförsäkrad eller ej...Håll er till ämnet...dvs rubriken.

Mvh Joel
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ja men om din far har lagt ut bilen på galleriet så tar det väl för tusan inte många minuter innan de hittar vilken användare som är kopplat till bilen. Dessutom så måste de kunna koppla användaren till dig som fysisk person och inte ditt hushåll för att ha något vettigt att komma med. I alla fall om du bor hemma hos dina föräldrar.

Om du är så orolig för ditt fall hos FB och att de ska använda dina inlägg som bevisning mot dig, så varför inte be AP Crew radera dina inlägg?
Jag har alltid fått inlägg raderade när jag bett om det, klicka på rapportera inlägg och be de radera inlägget/tråden eller maila in till forum@autopower.se förklara var för du vill ha inlägget raderat.

Men först och främst tycker jag att du är skyldig AP Crew en ursäkt.

___
Bilbloggen: Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag tror mig veta att inte autopower uppger ngt till försäkringsbolag osv
MEN jag vet att man letar uppgifter på bla forum. MAN går igenom säljes annonser, typ blocket, märkes forum mm.
Jag vet om fall där bilar har stoppats i sbp pga vad ägaren har skrivit på forum om bilen, bla finns det ett fall här inne om en e28 med s38 maskin. Så om en försäkrings utredare har gått igenom lite inlägg av dig så blir inte jag förvånad.
Internet är bra och forum är en trevlig mötes plats...men man ska tänka lite på vad man skriver.

Har inte "Pro medlemmar" funktioner som "hitta andra" sen är det väl bara att gå in på "inlägg i forumet" så hittar man ju allt som du har skrivit.
Det här var den knasigaste tråden jag läst, vem äger problemet? Om autopower är generösa nog att tillhanda hålla ett så ypperligt forum måste det vara upp till oss användare att vårda det.
Ja, som Pro får man fram alla inlägg en viss användare gjort. Försäkringsbolagen gör naturligtvis vad dom kan för att minska sina utgifter, så SJÄLVKLART kollar de om de kan hitta något tveksamt på diverse forum. Det finns garanterat utredare från de flesta bolag bland användarna både här och på många andra forum. Tror man något annat tror man fel.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hur som helst så kan väl inlägg på ett forum knappast funka som bevis? Hur ska dom kunna bevisa att en viss person skrivit inläggen. Kan vara vem som helst ju.

// M.v.h. Daniel
Verkar som många missupfattar mig...snackar inte skit om ap på något sätt, tycker det är ett bra forum. Allt jag gör är att ställa en fråga...det är inget påstående jag kommer med.

Dubilidu:

Kan helt klart vara svaret på min fråga! Visste inte att den funktionen fanns. Kan ju mycket väl vara så han har gått till väga.

Eftersom väldigt många verkar missupfatta mina frågor och tar det som att jag smutskastar ap så skulle det bästa kanske vara om någon låste altrnativt tog bort tråden. Ber om ursäkt om jag uttryckt mig oklart så folk missuppfattat mitt syfte med tråden.

Mvh Joel
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Pro-medlemmar kan enkelt hitta olika användares samtliga inlägg.
Pro-medlemmar kan även söka andra användare på flera olika sätt.

Även icke Pro-medlemmar kan i de flesta fall med hjälp av smarta söktermer få fram en hel del information genom våran inbyggda sökfunktion. Eftersom hela webbplatsen indexeras av bland annat Google så innebär det också att man enkelt kan hitta text där.

Det man själv väljer att skriva på öppna publika forum är självklart öppet för alla att läsa. Det är ju det som är syftet med forumet.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
joelbiturbo vissa verkar vilja missförstå och döma alternativt tro hit och dit,
" behöver man knappast vara raketforskare för att förstå att det handlar om att en bil du omnämnt som din är skriven på någon annan. " det tycker jag är pinsamt Anders N SKÄRPNING!

Mvh Danne
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
är detta "Är det så att autopower har samarbete med försäkringgsbolagen(läs får betalt)..." inte att snacka skit om AP??!! Så nog var väl ditt syfte med tråden att få reda på svaret på trådens rubrik "Autopower, samarbete med försäkringsbolag?"?

Fö tycker jag tråden är bra för den verkar lyfta fram "risken" med att låta någon annan stå för försäkringen. Heja försäkringsbolagen som orkar leta rätt på sådana!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har du skrotat B10:an eller den andra E34:an du nämner i andra trådar? Inte så svårt att om det är en B10 det handlar om, att leta upp i Sveriges största bmw-forum och leta efter en bil som det frågas om? Raketforskare nämnde någon. Tror inte heller det krävs en sådan...
Har du dessutom haft den i galleriet så.
Att fb sedan har svårt att bevisa fullt ut att det är just du som nämner den som din bil är väl en sak. Däremot är dom ju isf fullt övertygade om att du ljuger om ägarförhållandena. Skaffa en bra advokat så löser du säkert hela grejen. Men kom inte o snacka om att krävs IQ i den högre skolan för att hitta trådar på ett forum som rör fallet.

Min Länk Cabrio
kilroy
För att eliminera alla eventuella missförstånd...hade det inte varit lämpligt att Tommie (Autopower), i sitt i övrigt utmärkta svar, hade gett den ursprunglige trådskaparen ett svar på sin fråga...?

Mvh kilroy

"Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.