AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.004

defekt bromskloss givare

Ju
58
Jucket
316i Compact -94 E36
snart är det dags för den årliga besiktningen och jag undrar om bilen går igenom fast en röd varningslampa lyser på instrumentpanelen. när jag bytte bromsklossarna senast så glömde jag byta givare så nu lyser det på instrumentpanelen att bromsklossarna behöver bytas fast dom är helt nya. har inte haft tid/ork att byta ut den så tänkte om den går genom besiktningen iaf ?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Måste man byta denna givare? Jag byte beläggen för en vecka sedan,,, fast det ca 5mm kvar på beläggen, men orkar inte ta det senare, så bytte iaf då man hade rivit ner fälgarna.
Men iaf så lyser lampan för mig med nu efter bytet, men jag trodde det var för att jag eventuellt skadade kontakten till givaren.
Hur långt går dena givare innan det sitter en kontakt? Måste man följa kabeln hela vägen in i bilen?
Ju
58
Jucket
316i Compact -94 E36
jo, när beläggen blir för slitna slår givaren ut och lampan på instrumentpanelen tänds. byter man den inte lyser den i framtiden också eftersom bilen tror att beläggen är slitna när givaren är utlöst.
givarna borde sitta på höger fram och vänster bak, kabeln är ca. 1 m och är fast i bromsoket och sen in under bilen en bit om ja inte minns helt fel.

nu till min fråga :) nån som vet om bilen går genom besiktningen fast varningslampan lyser, har hört att inga röda lampor får lysa på panelen ?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tror inte att de bryr sig om slitagavarnare, men jag vet att ABS lampan inte får lysa. Ring till SBP och fråga eller invänta Jesperados svar.

Annars kostar inte en ny slitagevarnare många tior att köpa ny.

___
Bilbloggen: Länk
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,,,,vänster fram och höger bak,,,,, iaf på min E36
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
vad kostar denna givare? Tittade/letade på mekonomens hemsida och hittade inget.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Till E39 kostade de ca 100 kr/st antar att det är ungefär samma till E34.

___
Bilbloggen: Länk
Ju
58
Jucket
316i Compact -94 E36
till E34 kostar de ca. 60-90 kr beroende på var man köper dom.
ska fråga jesperado då om han vet :)
Vill du inte köpa nya givare klipp sladdarna till den gamla och löd ihop dem så slocknar lampan. Sen kan du köpa nya när du får tid och råd./ Fuskaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.