|
|
|
|---|---|
|
Måste ta bort dragkroken på bilen, någon som vet om det är krångligt? Dragkrok: Demonterbar från Kovil Hur lång tid bör det ta för en verkstad att få bort den? Anledningen till detta är att någon har snott kuldelen och det går inte att beställa en ny från Kovil. | |
|
Det är enkelt om du skulle göra det själv! Tag bort stötfångaren o sedan finns det bultar undertill som kan sitta ganska hårt o några styck i plåten bakomfångaren. Annars tar det ca 1 timma... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag hade nog lagt ner lite möda på att hitta en ny kula i stället för att ta bort kroken. Dragkroken är ju halva bilen... Har Du kollat på skrotarna? Annars måste väl ändå Kovil kunna fixa det? Kollade deras sida och de har ju t.o.m. en kontakt i Sverige: Kovil Oy Skandinavien Tidén & Nordström AB Grimstagatan 159 16258 Vällingby (Stockholm) SVERIGE Tel. +46 8 384 261 Fax +46 8 384 262 Tomas Nordström GSM +46 706 384 262 tomasnordstrom@dof.se |
|
|
Har kolla med Kovils agent och återförsäljare här i Sverige och de var de som sa att Kovil inte tillverkar den längre. Någon som har någon skrotsida att tipsa om? |
|
|
Här har du en hel del att välja på. Iofs inte Kovil, men du får ju en helt ny sats till ganska bra pris. Länk *BAWORAK* |
|
| Du måste även göra en mindre reg.besiktning om du tar bort kroken. | |
| kolla med karstorpsbildemontering i norrköping, dom brukar ha massor med bmw. | |
rsarits |
Jag köpte ett beg. ORIS (originaldraget) avtagbart drag till min 530 för 800:- på skroten. Det är inte särskillt krångligt att montera/demontera |
|
Du behöver inte ta bort dragramen för att kuldelen saknas, det räcker att registrera om bilen utan kula. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej! Lyfter tråden lite eftersom jag har en fundering. Jag har en fast dragkrok på min e39 och tycker att det är otroligt fult. Sedan använder jag den aldrig och skulle jag vilja, så lånar jag farsans kärra. Är det svårt att ta bort denna själv? Är väldigt tacksam för snabb hjälp eftersom kroken måste bort fort! Skall snart besiktiga min bil (070116) och tänker registeringsbesiktiga samtidigt... //Marc |
|
| Kolla här: Länk för monoflex monteringsanvisning, finns säkert monteringstider också. Krokarna är väldigt lika varandra, så även om du har en kovil så skilljer det inte sig så mycket från monoflexen.. | |
| Fick en föredetta Kovil partner i Hedemora att special tillverka en till mig! :) | |
| Är Kovil ett märke på dragkrokar som är orginalmonterade på BMW, eller vadå? | |
| Hur som helst verkar det aningen komplicerat, då det verkar som att man måste demontera bakspoilern...Trist. | |
|
Grattis expect.. skönt när man lyckas.. Marc_M: Om du läser lite mer i tråden så handlade den om Kovilkrok tidigare.. Men vad gäller din krok så är det väl lämpligt att kolla på en monteringsanvisning och sen göra tvärtom.. dvs beräkna arbetstid etc för att räkna ut om det är värt det. Spoilern.. har du inte hål i kjolen? Det blir inte så snyggt om man istället bara har ett hål.. |
|
|
Nope, har inget hål utsågat. Vet tyvärr inte vad det är för märke på kroken heller. Men jag antar att de fästes på ungefär samma sätt till e39, oavsett fabrikat på kroken. Så det är väl spoilern som skall bort. Värt det, är det nog. Frågan är om jag klarar detta själv? =) |
|
|
Behåll kroken jag tror det blir lättare den dan du skall sälja. krok kommer vara ett krav för mig i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.